Gå til innhold

Juni: Jeg har også født - ENDELIG!! (18 dager over tiden kom prinsessa)


mammmamia **

Anbefalte innlegg

Jeg fødte en nydelig jente 19.juni, hadde termin 1.juni, så hadde gått leeeenge og ventet! Vannet gikk søndag morgen, men riene kom liksom aldri i gang, var ikke noe spesielt vonde og var veldig uregelmessige... Var på sjekk den morgenen men valgte å reise hjem for å vente på at riene skulle begynne... Noe de ikke gjorde, så mandag morgen kom vi tilbake for igangsetting, en time vi allerede hadde satt opp på forhånd, men trodde vi da ikke kom til å trenge:-) Fikk en modningstablett kl 10:30, siden jeg bare hadde 2 cm åpning og skulle få en til 6 timer senere dersom den første ikke hjalp... Riene kom, men var veldig uregelmessige... Kl 16 begynte riene å komme tett og var ordentlig vonde, måtte puste skikkelig gjennom dem... en halv time senere skulle legen sjekke om jeg trengte en ny tablett, men da hadde jeg 5 cm åpning og var godt i gang sa han! Jippiii! Fikk da epidural i stedet, som jeg hadde bedt om siden vi kom inn døra omtrent (hehe) og fikk nål i hånda i tilfelle jeg trengte drypp pga epiduralen kunne gjøre riene svakere... Kl 18 fikk jeg drypp pga hadde bare en cm åpning på 2 timer, og da kjente jeg virkelig at fødselen var i gang! Epiduralen tok ikke alle smertene, men gjorde det veldig lett å slappe av under og mellom riene... Etterhvert skrudde de opp epiduralen og klokken 21:30 begynte pressriene... Kl 21:46 var jenta vår endelig ute!!!! Hun var stor, 4.210 g og 50 cm, 38 cm rundt hodet, men allikevel bitteliten:-) Og selvsagt verdens nydeligste jente..! Jeg måtte ikke sy et eneste sting og var utrooolig fornøyd med det:-) Jordmoren var verdens søteste og greieste, hjalp meg utrolig godt gjennom fødselen, en fantastisk opplevelse!

 

Nå ligger lillejenta i vognen sin og sover, noe hun stort sett gjør hele døgnet... Hun er så snill! Har latt mamma og pappa få sove hele natten siden fødselen og er bare blid og grei og skjønn:-) Ikke fått noe navn enda, men det kommer vel snart, bare vi blir enige! Storebror på snart 3 år er så stolt og får hjelpe til med mating (gir flaske), bleieskift og kosing:-) Vi koser oss!!!

 

LYKKE TIL alle resterende junimammaer, det er ikke lenge igjen nå! Håper ingen trenger å gå like lenger over tiden som meg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med endelig overstått fødsel:-)

 

Kan tenke meg du var skikkelig lei på slutten:-)

 

lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer. Ja det må være pyton å gå slik å vente. Håper jeg slipper det. Men var det stort sprik mellom mens termin og ul?

 

Og lykke til videre med babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei, hadde 2 dager sprik, så var rimelig bra tror jeg..! Var noe dritt å gå og vente sånn ja, men det gikk jo greit..! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stakkars, 18 dager er jo en evighet. Godt fødselen gikk så bra, og for en belønning da. Gratulerer SÅ mye :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med veslejenta! Så godt hun kom ut

til slutt.. 18 dager overtid er ingen ting jeg misunner deg akkurat, syns det allerede er kjipt å ha gått en dag over..

 

Ja, ja, nå kan du endelig nyte! Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med jenta!

Vår datter ble født den 20. juni - og nå nyter vi tilværelsen

Tenker dere gjør det samme?? ;-)

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!!!

Må en virkelig gå mer enn 14 dager over før en settes igang?Er 8 dager overtid nå og er så lei!!

Hørtes ut som om fødselen din ble en fin opplevelse i alle fall:)Gikk du over tiden sist og?Gjorde jeg.11 dager da.

 

Kos dere masse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk 11 dager over sist, så var forberedt på å gå over denne gangen også, men ikke 18 dager..! Det er visst nye rutiner på å ikke sette i gang før 3 uker over, men fikk heldigvis en snill lege da.! Dette er i Trondheim, tror det er et av de få stedene de venter såpass lenge..! Men nå koser vi oss kjempemasse, selv om det er en stor overgang fra å bare ha et barn å konsentrere seg om!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...