Gå til innhold

Permisjon.. Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har nettopp begynt i ny jobb og ble lovet to uker betalt permisjon når jeg føder. Nå har de gått tilbake på det og sier at han får to uker uten lønn. Noe som vil bli veldig vanskelig økonomisk for oss. Er det ikke slik at han har krav på en uke med lønn eller to uker uten lønn?? Finner ikke informasjon om dette noe sted...

Tusen takk hvis noen kan svare oss!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hørt noe annet enn at far har krav på to uker fri etter fødsel, men at det er opp til arb.giver om de vil betale ham i de ukene eller ikke. Jeg har aldri hørt at det er en uke med lønn eller to uker uten. På fødselskurset vi var på snakket jordmor om permisjon og hun sa iallefall at det er opp til arb.giver og ikke noen regler for det.

Skrevet

Har også hørt at det er opp til arb.giver om det betales lønn eller ei for de to ukene som far har krav på rett etter fødselen. Sjekk på nettsidene til ttrygdeetaten for sikkerthets skyld!

Skrevet

Titta der, men fant ikke noe om det. Ble så skuffa, når han fortalte at han ikke fikk betalt alikevel. Hadde gleda meg til to uker med han og den lille. Vet ikke om vi har råd til at han skal ta seg fri i to uker...

Skrevet

Hei!

Far har krav på to uker permisjon i forbindelse med fødsel, men det er opp til arbeidsgiver om de vil gi han lønn disse ukene. Dette står blant annet i arbeidmiljøloven.

Skrevet

Skriver under på kine76.

Jeg er tillitsvalgt på jobben min og hun har helt rett. Fri har han krav på, men ikke betaling. SYND men sånn er det.

Skrevet

Han har ikke i utgangspunktet krav på lønn i de to ukene, men han har vel krav på at de holder det de lovet. Var avtalen fri med lønn har han jo krav på det. Det høres ikke ut som en god start i ny jobb, men be han ta det opp med dem igjen. En avtale er en avtale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...