Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 Fikk papirene fra Ullevåll i går - og nå kunne vi sette igen. Må forøvrig vente til neste syklus etter SAèn min i Juni. Har ikke peiling på hvor lang syklusen min er nå. På siste side av arket stod det som jeg alltid bestemt har vært så hardnakket på: Røyking - Jeg røyker ikke, men mannen gjør og det står at dette bør reduseres til et minimum 3 mnd før forsøket. Hvor mange av deres mannfolk klarer å gjennomføre dette? Mannen min er vanerøyker til gangs, og det skal mye til at han klarer å holde opp/redusere igjen nå. Jeg fikk overtalt ham til å slutte i august i fjor frem til jul, for å se om jeg ble fortere gravid etter hans røykeslutt, men neida. Jeg ble derimot gravid i april da han røyket igjen(siden jul) - og siden da har jeg tenkt at: pytt, pytt - kanskje det ikke har så stor innvirkning på sædcellene. Han mener derimot at de på klinikken vil "plukke" ut de beste soldatene uansett og parre det med egget..... Hva mener dere andre jenter da??
Lillemor ♫ Skrevet 26. juni 2006 #2 Skrevet 26. juni 2006 Hei Tinna, Det er uansett ikke dumt å slutte med røyken. Om det er fordi dere prøver å bli gravide eller på grunn av andre årsaker. Det er jo ikke særlig sunt da!!! Jeg har røyket selv og vet hvor vanskelig det er å slutte. Jeg vet og hvor deilig befriende det er å ha klart det! Det finnes mange slags hjelpemidler. Selv bruker jeg nicotinell sugetabletter i de verste periodene, og det er ikke til å stikke under en stol, at de kommer fortsatt. Slutta å røyke rundt påsketider i fjor, og trenger disse stadig. Men jeg mener selv at det er bedre enn alternativet. Har og inngått veddemål; sprekker jeg må jeg punge ut med 5000 til sambo. Han har samtidig slutta med å spise godterier, og han må ut med tilsvarende hvis han sprekker. DET er en god motivasjon det. Det har innvirkning på cellene hans, på samme måte som det har innvirkning på en kvinnes mulighet for å bli gravid. Denne øker når røyken stumpes. Lykke til både med røykeslutt og baby :-)
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 26. juni 2006 #3 Skrevet 26. juni 2006 Bare et lite spørsmål.... Jeg fikk beskjed om at det ikke ble noe oppstart før august/september på oss pga at de skal ha sommerferiestengt..... Skal dere starte i juli? Klæm
Tiny dreams ♥ Skrevet 26. juni 2006 #4 Skrevet 26. juni 2006 Om de så plukker ut de beste sædcellene hans, er jo ikke røyking bra for et evt. barn dere (forhåpentligvis) måtte få.
Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 27. juni 2006 Vi fikk beskjed om at vi kunne ringe inn mens i juli -for det ville være noen som tok telefonen der. Jeg kan ikke starte før syklusen min er normal igjen og det blir i august. Regner da med atinnsetting blir i oktober? Står at det tar ca. 8 uker fra innringing av mens til innsetting.
lindynatt Skrevet 27. juni 2006 #6 Skrevet 27. juni 2006 Problemet er at passiv røyking også ødelegger eggene dine, dvs de får gjerne dårlige kvalitet. I tillegg er røyking jo så usunt og ikke minst, dyrt.. boken endelig røykfri skal visstnok være veldig bra..
Nusse & Nurket :-) Skrevet 27. juni 2006 #7 Skrevet 27. juni 2006 Hei. Jeg vil absolutt anbefalle å stumpe røyken. Det viser seg å være svekkende på sædcellene og det er ikke bra. Dere kan jo spare "røykepengene" og dra på en romantisk tur bare dere to i steden for :-) Lykke til. Hilsen fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå