Anonym bruker Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 Dette høres sikkert temmelig egoistisk ut, men på en måte er det litt trist å få barn midt i fellesferien... Føler at foreldrene mine avlyste ferien pga den nært forestående fødselen, svigerforeldre MÅ bruke ferien til å reise og besøke foreldre i nord. Mange som står meg nærmest reiser antakeligvis bort rundt de tider. Jeg synes det er litt stusselig, og er egentlig litt redd for å bli alene i ferien. Vi er jo førstegangsforeldre også, det hadde vært godt med råd fra de som har vært igjennom dette før... Høres dette egoistisk ut? Flere med "fellesferie-termin"?
Blackstar Skrevet 26. juni 2006 #2 Skrevet 26. juni 2006 Har tenkt på det med å føde i ferien jeg og. Ikke pga. at familien reiser bort, min familie har ikke tradisjon for de lange turene. Det jeg tenker mest på er når barnet begynner i barnehage/skole. Alle skal jo hele tiden feire bursdager der, hva da med jenta mi? Blir det ikke noen feiring for henne siden i hvertfall skoleferien har startet når hun har ferie???
langevipper Skrevet 26. juni 2006 #3 Skrevet 26. juni 2006 Hei kvikklunsj Min lillesøster blir 11 i slutten av juli, og hun har alltid feiret bursdagen sin med skolekamerater når skolen er begynt igjen. Det er kjedelig for de å vente slik, men kjenner mange som gjør det på den måte.Hun feirer jo bursdagen med de venner og familie som er hjemme på bursdagen hennes da. Jeg kommer nok til å gjøre det samme med min datter, men kanskje lar henne feire litt på forskudd siden hun vil ha bursdag rett etter skoleslutt. (går å venter på å føde nå, hadde termin på fredag:-)
langevipper Skrevet 26. juni 2006 #4 Skrevet 26. juni 2006 glemte å også nevne at min mor og lillesøster er vekke denne uken og foreldrene til min samboer reiser vekk for 3 uker på torsdag, pluss at en søster skal jobbe på båt nå i 3 uker i strekk og hun andre søster drar på 2 ukers ferie 5 juli.....så her er vi garantert at noen er vekke når fødselen endelig setter seg i gang. Det er klart det er kjedelig, men jeg forstår at familien trenger å komme seg litt vekk også....vi er nå her når de kommer tilbake:-)
Tertitt Skrevet 26. juni 2006 #5 Skrevet 26. juni 2006 Til Kvikklunsj Jeg er selv født midt i fellesferien og syntes egentlig aldri at det var så dumt da jeg var liten. Jeg hadde alltid fri på bursdagen min. Og ofte så ble jeg feiret flere ganger på grunn av at vi først feiret det på selve dagen pluss at den ble feiret med besteforeldre senere i ferien, siden de bor ett stykke unna. Og da jeg begynte på skolen igjen til høsten hadde jeg enda en feiring med alle vennene mine. Det eneste jeg syntes var litt dumt var at vi som oftest bare satt i bilen på dagen. Foreldrene mine var veldig flinke på å ta oss med på bilferie rundt i Europa. Men for å se positivt på det så har jeg feiret bursdager i mange forskjellige land...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå