Gå til innhold

Handlestress før babyen kommer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg leser gang på gang om kommende mødre som er redde de ikke har fått handlet inn nok før babyen kommer. Og så ramses det opp en laaang liste av ting de har kjøpt. Vil bare si at det er svært lite man trenger å kjøpe før babyen kommer. Enkelte basisting er selvfølgelig greit å ha i hus, men man har også tid til å handle etter at man kommer hjem fra sykehuset, dessuten får man ofte masse barselgaver. Er det noe man MÅ ha, og som man ikke har rukket å kjøpe så stiller som regel familie eller venner opp. Mitt råd er STRESS NED, og vent å se på hva du/dere får bruk for etterhver. For de som bare syntes det er gøy å handle så må de selvfølgelig gjøre det. Dette innlegget var ment som hjelp til de som er stresset og føler tidsnød...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heeelt enig med deg. Er nok dette redebyggerinstinktet som slår til. Jeg har selv mindre enn fire uker til termin, men på langt nær alt er i hus. Nå går jeg ut i permisjon, har tenkt å slappe av noen dager, og deretter handle inn det som trengs. Skulle jenta vår komme før termin, setter jeg min fulle tillit i at pappan kan kjøpe det siste som trengs, eller familie.

Skrevet

Ja, eg må nok seie meg heilt enig. Men det er ein forskjell på kor man bur. Med førsteman budde vi i storby og kunne kjøpe ting når vi såg vi trengte det. No bur vi 1,5-2 t unna nermaste babybutikk eller klesbutikk ect, så det er greit å ha det meste i hus. Veit vi kjem til å få ein del i barselgave, men det er ikkje sikkert vi får det vi treng. Så denne gangen handla eg inn det vi treng, og kjem til å bytte om vi får dobelt av noko.

Skrevet

Vi skal på Ikea etterpå...say no more...hehe

Skrevet

Helt enig. Forstår jo de som er førstegangsfødende. Man blir jo litt stresset da. Men er jo egentlig ingenting å stresse for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...