Gå til innhold

Får dere hjelp av deres foreldre til innkjøpene?

Anbefalte innlegg

Vi tjener penger selv, og regner med å ordne det meste selv. Vet at vi kommer til å få litt hjelp, men forventer ingenting. Har mest lyst til å handle de store tingene selv også, da jeg vet jeg kommer til å kose meg med forberedelsene =0)

Om du trenger hjelp fra dem, så kan du jo bare spørre om de er interessert i å hjelpe deg med noe småtteri til den lille. At det blir mye innkjøp, og at lommeboka ikke strekker helt til =0)

Fortsetter under...

Våre foreldre kjøper ikke inn noen av de store tingene til oss. Har faktisk ikke tenkt på at de skal gjøre det heller, før jeg leste dette innlegget. Jeg synes det er greit og greie seg selv.. Men svigermor driver og strikker et teppe blant annet til barnebarnet. Syntes det er bra jeg.. Har ikke forventet noe av foreldre/svigerforeldre jeg nei! Hadde ikke ville hintet om det heller!

vi er kjempeheldige sånn. barnet vårt får en oldemor som har lovet oss penger til vogn(dette er noe hun har gjort med alle barnebarna i alt 7 stykker)svgiermor har allerede begynt å gå berserk i forhold til å kjøpe klær og sagt at vi sammen skal gå ut å kjøpe startpakke, mens min mamma skal lage teppe til å ha på vogna og pappaen min antakeligvis skal lage seng til barnet. så vi føler oss veldig priviligerte!

Vi har ikke forventet noenting av mora mi når hun nå skal bli mormor for første gang, men hun syntes dette er så utrolig flott og gleder seg voldsomt! Hun har kjøpt ting uten at vi har visst om det og vi har deretter fått tingene som gave i ulike helger og sånt. Vogna sa hun bare plutselig en dag at hun gjerne ville få betale for oss, men som sagt vi har ikke bedt om noenting, det tror jeg ikke jeg hadde fått meg til å gjøre :)

Niks, vi ordner alt selv. Regner med at de kjøper et par klesplagg som gave på sykehuset i forbindelse med fødselen.

Hm, jeg hadde aldri fått meg til å hinte om å få penger. Folk kjenner nok på seg selv, når/hva de har lyst til å gi.

Hvis du vil hinte, så tror jeg kanskje jeg hadde fortalt om ei venninne som var så heldig å få det og det av familien sin til barnet sitt.

Annonse

veit ikke helt jeg.

det er litt fremmed for meg at foreldre skal betale og hjelpe "barna" når "barna" er blitt voksne.

Jeg personlig ville synes det var direkte frekt å hinte til mine foreldre om hva jeg trenger, både når det gjelder til huset eller til kommende barnebarn. Men så er nå det meg. Jeg forventer absolutt ingenting "økonomisk" fra mine foreldre og har heller aldri gjort det etter jeg ble 18 år. Høres sikkert veldig rart ut, men foreldrene mine er faktisk verdens kjærligste og jeg elsker dem over alt, men å ta imot penger fra dem ville by meg helt imot!

Jeg fikk også min første, og ja, det var veldig dyrt. Jeg hadde spart lenge til han skulle komme og vi hadde en konto som fort ble tømt da han kom til verden. Men så kjøpte jeg ikke det dyreste heller, jeg hadde en gammel vogn i begynnelsen og la heller penger i barnesete osv. Tripp trapp stol fikk jeg hjemmenfra som har vært min når jeg var liten.

Da jeg fylte år kom mamma og pappa hjem til oss med en vugge, det var helt uventet og jeg ble veldig glad for den!

Jeg vet ikke om dere ofte får penger fra foreldrene deres etter at dere er blitt voksen, men jeg hadde syntes det var rart iallefall.

men vi er jo forskjellige.

dersom jeg ikke tar helt feil vil nok foreldrene dine kjøpe dere noe eller tilby å kjøpe noe. Det er jo første barnebarn. Mange velger å vente og se hva dere har og kjøper noe etter fødselen, evt gi barnet en pengegave som skal gå til utstyr/klær. Det er mange måter å gjøre det på. Jeg ville ikke hintet om noe som helst, men blitt takknemmelig for det som måtte komme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...