Wea og mini Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 Vi klarer ikke å velge brudevals. Noen som kan gi oss gode tips? Må være noe som ikke går for fort og som er lett å danse etter. Vurderte Lift me med Ane Brun og Madrugada, men den er ikke enkel å danse etter. Tar i mot alle tips med stor takk!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2006 #2 Skrevet 26. juni 2006 Hei, vi har nettopp giftet oss og danset til Änglamarken av Evert Taube. En utradisjonell bryllupsvals kanskje, men det var passe tempo!
brooklyn Skrevet 26. juni 2006 #3 Skrevet 26. juni 2006 Vi skal ikke danse vals-vals, men heller en slow-type, som min elskede klarer å få med seg føttene på. Gjør alt mye lettere:)
Wea og mini Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 27. juni 2006 Takk for tipsene. Har også tenkt litt på å velge noe annet enn vals. Noen flere forslag?
FruMamma med nr 2 Skrevet 27. juni 2006 #5 Skrevet 27. juni 2006 Vi skal ha Trønderbrura:) Tro om brura er trønder??Jepp:)
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #6 Skrevet 27. juni 2006 Skal man danse vals må man i det minste velge en sang som går i tre-takt, altså valsetakt, ellers blir det vanskelig ja.
Wea og mini Skrevet 28. juni 2006 Forfatter #7 Skrevet 28. juni 2006 Til anonym eh... ja... Det har vi vel alle skjønt kanskje eller??? Tror nok de som velger en låt som ikke går i valsetakt, heller ikke har tenkt å danse vals.... he he. Skjønte ikke hvor du ville med den meldingen... Kom heller med gode forslag du
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2006 #8 Skrevet 28. juni 2006 BrudeVALS? Så lenge det kalles brudeVALS, så regner jeg med det skal danses vals...
Gjest Skrevet 28. juni 2006 #9 Skrevet 28. juni 2006 Me skal ha "Til Inger-Helen", som er ein vals pappa laga til meg når eg var nyfødd og låg på sjukehuset saman med mor. Den er litt melankolsk, men kva anna kan ein ha når ein er så heldig at ein har ein vals som er berre sin?
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2006 #10 Skrevet 28. juni 2006 Vi tenker på sønnavindsvalsen. Den er så fin, og går i passe tempo! Ellers kan jo også "When I need you" (Rod Stewart) være aktuell. Den er kjempefin, og i valstakt!
SusyQ Skrevet 30. juni 2006 #11 Skrevet 30. juni 2006 Til brudevals synes jeg du kan velge akkurat den sangen du vil selv. (For det heter vell fortsatt det, selv om de færreste valser lenger?) Er det en sang dere er glade i? En som minner dere om da dere møttes? Eller bare en som du synes er fin å høre på? Det trenger ikke være en typisk kjærlighetslåt, bare en dere begge liker. Lykke til!
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 30. juni 2006 #12 Skrevet 30. juni 2006 Vi danset "valsen" til I've finally found someone med barbra streisand og bryan adams. Utrolig bra tekst og kjempefin sang!
kardemomme Skrevet 1. juli 2006 #13 Skrevet 1. juli 2006 Det er ikke noe problem å velge Lift Me som brudevals. Den må bare spilles på rett måte( Live?) (ikke for tung, men heller ikke for rask). Alt som går i 3-takt kan funke, kommer bare an på om du velger noen som kan spille den (da går det meste) eller om dere velger CD versjonen...? Andre forslag: Somedy my prince will come (Snøhvit) Tema fra Sleeping Beauty (Tornerose) Tema fra Tre nøtter til askepott (nydelig musikk, Herborg Kråkevik har spilt inn musikken på cd)
Wea og mini Skrevet 3. juli 2006 Forfatter #14 Skrevet 3. juli 2006 Hei alle sammen! Takk for gode tips. Jeg har faktisk hørt litt på Tre nøtter fra Askepott. HAr ikke hørt Kråkeviks versjon, den vil jeg gjerne høre. Har ellers bestilt time for kurs i brudevals nå. Det blir gøy...
gunn marit Skrevet 4. juli 2006 #15 Skrevet 4. juli 2006 vi giftet oss nå på lørdag, danset til Tirna Noir med Vamp. Vi synes det var veldig romantisk, for den passer veldig godt til oss. Og så er den lett å danse til.
Feliz31 Skrevet 8. juli 2006 #16 Skrevet 8. juli 2006 vi gikk også til opplæring vedr brudevalsen, en time helt for oss selv med instruktør for kr 300 og da fikk vi med en hel cd av ulike sanger vi fint kunne danse vals til. Det var nesten det beste med kurset, at musikk valget ble mye lettere, samt at man fikk sjekket at mannen kan holde takten da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå