Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. I dag har jeg gått til det skrittet og bedt legen om innsovningstabletter. Har ni dager igjen til termin. Har sovet utrolig dårlig i mange uker, men siste uken kun ca tre timer hver natt. I natt sovnet jeg i sekstiden på morgenen. Føler meg utrolig sliten og trøtt, er så redd for å ikke ha noen krefter til fødselen. Sover dårlig mye pga urolige bein og finner ingen god stilling, er stuptrøtt men ligger våken. Har aldri brukt noen form for sovetabletter og syns jo det var en barriere å ringe legen. Han sa at det fantes innsovingstabl som ikke er farlig å ta for barnet. Men at barnet også vil bli trøtt. Han skulle gi meg resept, men ville diskutere hvilke tabl med en annen kollega, så jeg vet ikke hvilke jeg får (mannen min skal hente de i dag). Håper ikke det er altfor ille gjort av meg. Kanskje jeg bare trenger det noen veldig få kvelder. Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er bedre å ta innsovningstabeletter istede for å være helt utslitt til fødsel. Du skal jo tross alt ha litt overskudd etterpå også.

Skrevet

Det er jo ikke bra å være helt utkjørt når fødselen begynner! Jeg er veldig skeptisk til medisiner, men for å ta dem når de virkelig trengs og ev. ulemper som hvordan det påvirker barnet er vurdert. Legen din finner sikkert noen trygge tabletter. Du trenger jo kanskje ikke å ta dem hver kveld fremover... bare en kveld innimellom så du får hentet deg inn litt igjen?

Lykke til!

Klem,

Skrevet

Det høres jo greit ut al legen din ville diskutere tablettene med en annen kollega. Hvis legen gir deg resept så mener han/hun at det sikkert er bedre for deg og barnet ditt at du tar tabletter for å få sove istedet for å være totalt utslitt. Har tidligere selv hatt søvnproblemer og det er helt forferdelig. Det hjelper ofte å bare få brutt den onde sirkelen med overtrøtthet. Hvis du får sove ordentlig noen netter med tabletter, så kanskje du lettere sover av deg selv igjen etterpå. Masse lykke til!!!

Skrevet

Takker. Er skeptisk selv. Men tenker og at legen sikkert vurderer rett. Og starter med å ta en i kveld. ser ikke form meg at jeg skal ta hver dag. Men du verden så desperat man kan bli av å ikke få sove!!! : )

Skrevet

Hei

Stakkars deg, vet hvordan du har det. Vil bare si at de fleste vanlige sovetabletter er ikke anbefalt under graviditet,bare hvis "fordeler oppveier risiko". Tror det beste er allergipiller (antihistaminer), de blir jo de fleste trøtte av. Hvis ikke er det kanskje bedre med vanlig paralgin forte, som jo doper barnet på en måte, men det er ikke farlig ihvertfall..

Skrevet

Vil bare legge til at legen høres flink ut siden h*n vil diskutere med kollega, da tar han advrslene på alvor og vurderer virkelig fordeler og ulemper..

Skrevet

Kan tenke meg at legen din skriver ut Vallergan. Det er egentlig ment som en allergidemper, men fungerer til å sove på da den gjør det trett....zzzz....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...