Gå til innhold

September: Kjempebaby??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor i dag og ble litt skremt av sf-målet mitt. Jeg ligger over det grønne feltet som skal være normalen.

Noen andre som ligger over? Betyr dette at jeg kommer til å få en stor baby?? Hjelp.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan godt være at du har mye fostervann og.

Jeg hadde DEN magen i forrige svangerskap, men bebisen var ikke diger. Selv om jordmor sa at det var ihvertfall ingen "pusling" jeg hadde inni der.. hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt ligger også over det grønne. 31 nå i uke 30. jordmor sa att hvis det fortsetter å stige,skal jeg få ny ultralyd for å sjekke om det er en kjempebaby der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være vann ja :-)

....ellers så sa JM til meg (en av de som tok UL) at babyen SOM REGEL, men ikke alltid bruker å være en mellomting mellom det mor og far var da de ble født. Gj.snittsvekten lå nå på ca 3500 gram, slik jeg forsto det!

Jeg var 3300 gram, min kjære var 4040 gram, så da får vi se :)

Spiller selvfølgelig inn om babyen blir født før/etter termin også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVIS du får en stor baby, så skal du ikke være så lei deg for det! I forhold til fødsel, så hadde jeg mye lettere fødsel enn mange jeg kjenner som fikk små babyer. Og de "store" babyene jeg har møtt har alle sammen vært veldig harmoniske og fornøyde (inkludert mitt eget).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du er ikke alene om å lure på dette! Hadde et sf-mål på 29 i uke 27+5 og fikk beskjed av legen om å kutte ned på sukkerinntaket. Hun mente at jeg ikke hadde "for mye" fostervann og at ungen vokste på sukkeret. Er nå ganske nervøs for om ungen blir veldig stor, men skal ta det opp med jordmor på neste kontroll. Det kan jo hende at legen tar feil av det med fostervannet. Ellers følger jeg kurven så det er ikke noe som tilsier at noe er galt heldigvis.

Vi får bare håpe at det er rett det som blir sagt, at store barn ikke nødvendigvis betyr vanskeligere fødsler. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

hei..

jeg har lagt langt over grønne feltet lenge. i uke 26 var målet 29 og i uke 29 var det på 32. var på ultralyd, men det var normalt med fosterveske og ikke noen spesiell grunn. jordmor sa at vi er forskjellige og det kan komme litt ann på hvordan babyen ligger.

ble jo så klart bekymret jeg, men jeg vokser i en fin kurve værtfall, bare i mitt eget felt. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de to forrige svangerskapene mine lå jeg over det grønne feltet. Jenta mi var nesten fem kilo da hun ble født og gutten min var bare tre... Nå ligger jeg også utenfor det grønne feltet.

Jordmor sa til meg at gjennomsnittsvekten på norske babyer har steget noe siden desse skjemaene ble laget og at det er grunnen til at mange havner utenfor det grønne feltet. Da ser det litt skremmende ut selv om babyen ikke er unormalt stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg opplevde det samme i forrige svangerskap, og har det slik nå...Ble forespeilt å få en monster-baby på over 5 kg(ikke gøy som førstegangs..), og ble veldig skremt da de begynte å styre med diverse teorier om for mye fostervann, som kan være indikasjoner på vannhode for eks). Jeg fødte normalt - en jente på 3800 g! Nå ligger målene mine også godt over det grønne feltet, men regner med at det bare er måten jeg bærer barnet på;bekkenform og lengde på rygg etc.som gir unormalt store mål.

Det er helt sikkert ikke noe å bekymre seg for!!!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...