Gå til innhold

April: Nå er det min tur til å være nervøs.....

Mjanne

Anbefalte innlegg

Nå er jeg snart fire uker på overtid. Venter veldig på tante rød....

Skal ikke være mulig, for jeg går på piller og har ikke glemt å ta en eneste dag. Mensen har jo ikke vært helt regelmessig siden den kom tilbake, men 4 uker over har jeg aldri vært....

Psyker meg selv helt ut her jeg. Må vel ta en test for å finne det ut. Noen som vet hvor lenge etter at man ble gravid man må vente for at testen skal være så sikker som pakken tilsier? Mener å huske at den kan være negativ hvis man tar den for tidlig...

*nervøs assa*

(vil har flere barn, men det for tidlig for meg nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes da rart ut hvis du går på pillen ja. Hvis man går på minipiller må man teste om man går 7 uker uten tante rød..

Og om du går på vanlige p-piller styrer vel pillene syklusen, slik at du skal få tante rød?

hvilket merke bruker du da? kanskje det står noe om det i felleskatalogen?

Tror en vanlig test skal slå ut iallefall 14 dager etter befruktning!!

Lykke til Mijanne!! :-)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker cerazette.

Grunnen til at jeg ikke har blitt så nervøs før den siste uken er fordi den har vært så uregelmessig etter at jeg fikk den igjen. Dette skulle være 3 gangen tror jeg. (Tok ganske lang tid før jeg fikk den igjen etter fødselen). Har gått ca 2 uker over tiden de to gangene, men nå synes jeg det begynner å bli lenge.

Jeg skal kjøpe meg en test imorgen. Får håpe det er slik at jeg slapper av da, også dukker den vel opp snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow - lengste syklusen jeg hadde da jeg gikk på cerazette var 44 dager. resten av tida lå SNITTET på 14 dager. æsjæsjæsj. men fire uker over (vanlig syklus + 28 dager, det er litt i overkant kanskje)??? ta test! jeg er så spent!!! :o)))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du er bekymra nå, 4 uker over er lenge. Og om mønsteret har vore at du bare gikk 2 uker over for den ikke var komt i en riktig rutine etter fødsel så beregnet du vel at den i det minste skulle komme etter 14 dager....

Greit å ta testen å få bekrefte eller avkreftet om en er gravid eller ikke. Godt å få det unnagjor selv om det er nervepirrende å ta testen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm...ja det var lenge. Det behøver jo ikke å bety at du er gravid. Det kan jo være andre grunner til at tanta har blitt hjemme da. Nå kjenner ikke jeg de p-pillene, men jeg har selv pplevd at hormoner kan spille kroppen mangt et puss. Jeg tok jo tre - 3- (!) tester her tidligere i våres selv jeg da tanta ikke var innom på over 2 mnd.....*skjelve* (hadde vært for tidlig her og). Alle var neagtive selv om jeg knapt trodde på dem til slutt.....Også kom mensen :-). Lykke til. Håper du får resultatet du ønsker deg. Skjønner godt at du synes det er for tidlig, men det er jo mange fordeler med to tette også hvis det nå skulle være slik. XXXXXXX fingre for deg. ps. Si i fra når testen er tatt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mjanne! Har du tatt testen?!? Fortell! Ser at du skulle kjøpt testen i går, så jeg håper det ikke er et evt sjokk som gjør at du venter med å gi oss en aldri så liten tilbakemelding; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falsk alarm.... puh.. må innrømme at jeg ble lettet i går når jeg tok testen.

Må vel bare rett og slett ha hoppet over en menstrasjon jeg kanskje. Får se kanskje tanta dukker opp iløpet av et par dager alikevel. Godt å slippe å tenke på det hele tiden iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt da..... Var vel temmelig skjelven mens du ventet på resultatet tenker jeg? Nå slipper du å bekymre deg mer...., og da skal du se gamla dukker opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...