Gjest Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 Jeg har hørt dette ikke skader babyen, men jeg kan ikke la vær å tenke at den sterke lukten må da skade, skal jo sitte med dette i håret i 30 min
ronja irene Skrevet 26. juni 2006 #2 Skrevet 26. juni 2006 ikke noe problem det nei:-) gjorde det for noen dager siden, og det skader ikke babyen.ikke lukter det så mye heller. du kan jo be de ikke sette derre varmegreiene over hodet ditt. det gjorde jeg. satt litt lengre med stripene, men får mye mer luft rundt hodet da. så bare strip ivei du
Gjest leelu23 *27.11.2006* Skrevet 26. juni 2006 #3 Skrevet 26. juni 2006 bare strip håret du.. luft godt å ikke innhaler så mye av den sterke blekingen. De sier man skal være forsiktig med sterkt blekemiddel mot hodebunnen da dette kan svi hull (bokstavlig talt osv) men striper er ikke farlig jeg striper meg med god samvittighet, Både meg og venninna mi er frisørutdannet (jobber ikke som det)
Rut Bram Skrevet 26. juni 2006 #4 Skrevet 26. juni 2006 Jeg har sett forskning som viser at frisører kan være utsatt for problemer i forbindelse med graviditet - da er det snakk om at de utsettes daglig og over lang tid (mange år) for farlige stoffer - men å stripe håret en gang eller to i løpet av graviditeten er ikke farlig såvidt jeg vet!!
Gjest Skrevet 26. juni 2006 #5 Skrevet 26. juni 2006 Takk for svar alle sammen, da tror jeg at jeg skal gjøre det en gang denne uken. men da vil jeg være ute slik at jeg ikke pusster inn all den streke lukten
PrincessElisabeth Skrevet 26. juni 2006 #6 Skrevet 26. juni 2006 har akkuratt fullført frisør jeg også, og vi har lært at men ikke skal lufte i det hele tatt med bleking dvs striping og helbleking. grunnen til at de setter til varme er at prosessen skal gå fortere i og med at du "brenner" bort pigmenter. det skal ikke være varm luft bare varme så du skal ikke merke noen forskjell. du kan spørre frisøren om de har punktavsug som hun/han kan sette over slik at den trekker bort vond lukt slik at du slipper å innhalere det, men hvis dette hadde vært skadelig for barnet hadde nok ikke jeg vært gravid lenger, i og med alle gangene jeg har farget og bleket og det er sant som du sier, statistikker viser at antallet døfødte blandt frisører er høyere enn hos andre, men dette er også pga kjemikalier som permanent kan gi fra seg, styling og farge har blitt gjort mye med oppover i årene slik at de skal gi minst mulig skade...
Gjest Skrevet 26. juni 2006 #7 Skrevet 26. juni 2006 jeg skal ikke gjøre det hos frisør, hadde tenkt å gjøre det hjemme. kan jeg ikke gå ut å gjøre det da?
PrincessElisabeth Skrevet 26. juni 2006 #8 Skrevet 26. juni 2006 jeg har gjort det, det eneste er at stripene ikke blir hvite men mer gule, men det er like fint det syns jeg, jeg går alltid inne og har stripa og farga håret mitt mange ganger i svangerskapet, men du kan gå ut å gjøre det også, men i teorien sies det at man ikke skal det når det kommer til farge.... Jeg har satt meg ute med både farge og bleking men så lenge du har god tid så kan du nok det
Gjest Skrevet 26. juni 2006 #9 Skrevet 26. juni 2006 ok, da gjør jeg det. Mye styr:) men vil jo ikke skade nurket mitt:D
PrincessElisabeth Skrevet 26. juni 2006 #10 Skrevet 26. juni 2006 ja kjenner meg igjen der, er glad jeg ikke jobber som frisør enda da går du masse oppi den lukta
Gjest Skrevet 26. juni 2006 #11 Skrevet 26. juni 2006 Ja, jeg er glad jeg ikke jobber som frisør i det hele tatt, da hadde jeg vertfall aldri blitt gravid. har ett lite mirakel i magen min:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå