Gå til innhold

Uff, småen vil ikke sove mer.....

Anbefalte innlegg

Dvs han har pleid å sove fra kl 20-3 og deretter til 6-7 (og så kanskje til 9-10). Har hendt en skjelden gang at han har våknet oftere. Han er 4 mnd.

Men i det siste har det begynt å skli ut - veldig gradvis, så jeg vet ikke helt når det begynte. Han har begynt å våkne kl 12 og da kan han ofte være ganske så utrøstelig, jeg oppfatter det ikke som at han er sulten. Igår kveld var første kvelden jeg måtte "gi meg" og gi ham mat ved midnatt, men det gjorde bare ting værre og han har våknet hver 2.-3. time resten av natta *gjesp*

Noen med erfaringer?? (vær så snill å si at dette er fort forbigående, for nattesøvnen min er jeg avhengig av - det er min STORE svakhet :o( )

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5472566-uff-sm%C3%A5en-vil-ikke-sove-mer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff, må bare si at jeg føler med deg!

..det kan jo være at han har økedøgn, eller at han trenger mere mat. Forsøk å gi han mat oftere på dagen. Er det økedøgn er det jo forbigående;) Her i huset har gutten vært forkjølet en tid, så det har ikke vært mye soving her heller...

Hei du!

Når barnet nærmer seg 3-4 mnd ser det ut til at ting plutselig kan forandre seg, det er derfor viktig at du vet hvordan du ønsker å ha det. Jeg har lest flere innlegg her gjennom tiden angående dette og det viser seg ofte at babyene sannsynligvis trenger mere mat gjennom dagen. Min sønn var også slik som din var til perioder, men jeg hadde ved 4 mnd alder sluttet å gi han mat på natta, jeg ga han derfor litt grøt med kveldsmaten. Når han ble lagt tok jeg han ikke ut av sengen før morgenen kom. Så når han våknet om natta fikk han smokken og det godtok han, etterhvert våknet han skjeldnere og skjeldnere. Nå av en alder av 7 mnd våkner han aldri, med unntak da.

Men for å trøste deg så er det er periode du er inni nå, men det er viktig at du ikke begynner å forvirre han med å ta han opp, gi han mat, prate med han ol. ofte våkner ikke de små fordi de er sultne, men for at de ikke helt finner roen en hel natt, men det går seg til. =)

Vet ikke om dette var til noen hjelp da...=)

Tusen takk for svar! Tror ikke det er økedøgn, for det har pågått en stund nå, og blitt gradvis værre. Jeg trodde også at det kunne løses med mer mat på dagen. Han har siden han var 2 mnd fått ca 1/2 flaske mme i tillegg til mm på kvelden og dette er nå økt til en hel flaske, uten at det ser ut til å hjelpe.... :o( Kanskje jeg må begynne å gi mer tillegg gjennom hele dagen. Jeg har ikke nok morsmelk til ham, trass iherdige forsøk på å øke produksjonen :o(

Hmmm, jeg bare hååååper dette går over veeldig snart.

Igjen, tusen takk for svar :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...