Gå til innhold

Jeg må hjelpe å bære et piano i dag... Kan det være skadelig?


Fjerdemann på vei

Anbefalte innlegg

Jeg kommer ikke unna uten å si at jeg er gravid, og det er alt for tidlig å si det enda... Men jeg spurte søsteren min om ikke hun kunne spørre den ene naboen også om å hjelpe, slik at vi var litt flere. (Og han er sterk som en bjørn...)

 

Da er vi i så fall 6 stk, så det burde jo ikke bli så mye vekt på hver, men tenkte for sikkerhets skyld at jeg skulle gå der det ville bli minst vekt...

Vi må bære det ned en trapp, så å bære bak blir vel det beste.

 

Men hvor forsiktig må man være med bæring?

 

Jeg er 5+5 nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg anbefaler ikke å være med på det, men du kan som du skriver - stå bak og ha en hånd på pianoet. Ingen som ser om du tar i !!

Lag noen grimaser ;op

 

Opptil 10kg tror jeg er grensen, men det må man selv passe på.

Jeg har dårlig rygg og får kjapt vondt i ryggen som slår meg ut noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke mye lyst. Lurer på om jeg skal dra en spansk en om at jeg lå forkjært i natt, slik at jeg har vondt i ryggen, men tror nok de begynner å lure likevel, for det er ikke min "stil" å ikke hjelpe til med slikt, vondt i ryggen eller ikke...

 

Men jeg håper i alle fall naboen kan hjelpe, for han er så sterk at han nesten kunne bært det alene, hadde det vært mulig å fått tak.

 

Men jeg liker ikke "situasjonen", skulle gjerne sluppet, men vet ikke hvordan uten at de blir "sure"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

Du skal løfte det du selv føler du klarer!!

Men det er ingen maks grense på hvor mange kilo man kan løfte så lenge man er i fin form. Jeg spurte legen min ang dette da jeg løfter veldig mye igjennom jobben, bla melsekker på 30 kg. Ha sa det ikke finnes noe medisinsk grunn til å ikke gjøre det, så lenge man er frisk og rask. Men jo lengre man kommer i svangerskapet, jo mere skal man jo da kutte ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nej nej nej... Ikke løft et piano! D er alt for tungt! Fake diare og sitt på do og la dem fikse d, eller noe sånn! Lat som du er syk! Ett eller annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg tror heller ikke det er så veldig farlig å bære litt når man er så kort på vei for er det ikke lenger ut i svangerskapet man er mer bekymret for tunge løft etc. pga rygg- og bekkenskader?? (nå er jeg ingen ekspert da men mener å ha lest dette). Pluss at det evt. kan sette i gang en fødsel når man er kommet lenger på vei.

Men, hvis du ikke føler for å løfte og syntes det er ekkelt så skal du heller ikke gjøre det. Kan du ikke bare si at du har sovert galt i natt og fått en kjedelig kink i nakken. Da er det helt umulig å løfte iallefall!!! Det gjør jo så vondt! Den går også over etter et par dager slik at du ikke trenger "lure" dem mer... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hadde jeg vært deg ville jeg IKKE løftet på det pianoet, legen min sa at jeg max skulle bære 15 kilo, han sa man burde holde seg unna tunge løft,så langt det var mulig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare la de andre ta initiativ, så ser du at det blir for mange til å bære og sier høyt: jeg går inn og ordner litt drikke til oss jeg! Eller noe sånt. Prøv å ikke bære! Hvis du venter lenge nok så blir det andre som tar initiativet og da slipper du unna uten å røpe.

 

Rådet jeg fikk fra fysioterapeut da jeg ventet nummer 1, var å ikke gjøre noe som gjør vondt. En regel om 10 kg blir for rigid, for mange klarer det fint imens andre slett ikke greier 10 kg engang.

 

Lytt til kroppen og prøv å snike deg unna!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville for alt i verden ikke gjort det! Jeg tror ikke det er mindre farlig å løfte når det er tidlig i svangerskapet! Finn en grei unnskyldning, kanskje kjæresten eller en kompis av deg kan være med istedet for deg?

 

Hvite løgner er lov å komme med i slike situasjoner!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...