måkki Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 Noen som vet hvor lenge en bør prøve før en oppsøker gynekolog? har prøvd aktivt i 6pp nå og ikm kommer hver gang. Begynner å bli sliten av dette og føler jeg vil slappe mer av hvis jeg blir undersøkt og får vite om noe er galt eller ikke. Noen som vet av noen flinke i Trondheim? Hva evt skjer på en slik undersøkelse? Har hatt gu hos fastlege før, men da var det aldri snakk om at jeg var prøver... Håper på svar:)
litjpia77 Skrevet 26. juni 2006 #2 Skrevet 26. juni 2006 I det offentlige helsevesenet ser de nok at du har prøvd ca ett år før det gjøres utredning. Bortsett fra hvis du er av den "eldre garde", så får du hjelp før. Men i det private kan du nok få hjelp nå. Vet ikke om så mange gynekologer, men har hørt om en som heter Brodtkorp (eller noe sånt) som skal være veldig erfaren og grei. Ellers har jeg hørt godt om alle gynekologene på Medicus (en privat klinikk her i Tr.heim.) Hvis du skal inn til ordentlig utredning må det takes en del blodprøver i forkant av selve timen hos gyn., så har han noe å gå ut i fra. Det blir nok gjort innvendig ultralyd, samt vanlig g.u. Du/dere vil nok få spørsmål om hyppighet av samleie + mye annet rart. En viktig del av utredningen er jo selvsagt mannens sædprøve. Skjønner at du begynner å bli lei prøvingen, var det selv da, men husk at det tar tid å bli gravid. Det er de færreste som blir gravid i løpet av 2-4 måneder. Mange bruker opptil ett år. Anyway, lykke til! :-)
Gjest Skrevet 26. juni 2006 #3 Skrevet 26. juni 2006 Eszter Vanky! Hun er kjempeflink!¨ Og spesialist på barnløshet, pcos og andre kvinnesykdommer. Eszter Vanky Olav Tryggvasons g 39, 7011 Trondheim tlf: 73 99 22 00
måkki Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 27. juni 2006 Tusen takk for svar! må prøve å få time der snart jeg da, men venter til ikm er over i neste uke tenker jeg. Tvi tvi alle sammen og lykke til med prøvingen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå