Gå til innhold

Dere med vinterbabyer, skal dere bruke voksipose?

Anbefalte innlegg

Jeg funderer litt på hva babyen trenger av klær (inni voksiposen)...jeg er redd for å kle på for mye, siden mange sier at de fort blir varme inni voksiposen.

Trenger jeg å kjøpe en boblejakke, eller holder det med en tynn ulljakke f eks?

Hva skal dere gjøre?

Fortsetter under...

jeg har fått den samme som jeg hadde når jeg var liten :) skal bruke den, og når jeg ser på bilder av meg i den ser det ut som jeg er kledd til å dra til nordpolen ;)

trenger man mer enn body å strømpebukse?

hvordan er deres voksipose?

tror dere må ha mer enn body og strømpebujse på, jober i barnehage og når vi legger barn ute i voksi så har de fleeceklær eller ullklær også.... men det er jo individuelt, må bare følge med og kle av og på.... farlig om det blir for varmt.... men armer og sånt kommer jo ut av posen....

Annonse

Vi brukte voksipose til førstemann (født i desember).

Hadde da på han ullstrømper, ullbody, ullsokker og eventulet en ullgenser hvis det var ekstra kaldt ute. (Og en tynn lue også + votter.)

Alltid god og varm:-)

Man lærer fort hvor mye klær man skal ha på den lille, må bare prøve seg litt frem, og sjekke ofte i begynnelsen om babyen er for varm/kald.

Hei

Jobber i barnehage og der har vi bare brukt strømpebukse, ullsokker,body, evt en tynn genser over og flis el ull jakke/genser over. men husk også votter og lue. dette har vi brukt når det er ordentlig kaldt el blåser mye ute,prøv deg litt fram men ta ikke for mye på.

Hei

Limer inn dette fra den tråden som omhandler gode og dårlige kjøp. Masse bra tips der.

"Godt kjøp: Lammeskinnpose (Teutonia). Regulerte temperaturen perfekt. Kun mitt lille gull som aldri var gjennomsvett etter luren av alle babyene på barselgruppa, og de andre brukte voksipose! "

God gammel skinnpose her fra 1952. Hadde bare tynne klær på gutten i denne da han kom til verden og han var god og varm, uten å være svett. Har brukt den til han var ca 2 år og 3 mnd, da sluttet han med dagdupp. Er vinterbarn han også, og sov ute til i vinter. Hadde kun ullklær utenpå strømpebukse og genser og et lite teppe over brystet i tillegg da. På det aller kaldeste hadde han boblejakke.

Annonse

Da datteren min var ca 6 mnd bodde vi i Tyskland med vinterklima omtrent som i Norge. Vi hadde henne i voksi-pose, og inni hadde hun kun body, strømpebukse og en kjole eller jumper. Lue på toppen selvsagt :) og votter hvis hendene skulle stikke ut. Ellers ikkeno mer. Hun var gooood og varm der inne. En mindre unge ville jeg kanskje hatt en tynn ulljakke på. Mødre har faktisk en tendens til å "koke" ungene før de fryser dem... :)

Jeg vet ikke helt om vi velger voksi eller en annen pose. Ei venninne av meg som er høygravid nå anbefalte noen nye poser av emaljunga som hade et glidelåsystem istedet for det der knyttesystemet til voksi. Det er vel for det meste hver sin smak. Noen forguder voksi, andre hater den. Selv har jeg ikke tatt noe valg enda. Det kommer litt an på hvilken vogn vi ender opp med, men har litt lyst på saueskinnspose. Vi får se etterhvert:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...