gullgutten_min! Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 Hei! Jeg brukte først NAN men han hadde kun avføring en gang i uken stakkars liten..selv m malt oppi. Så byttet jeg til hipp og dette gikk strålende m tanke på avføring. Hver eneste dag. Men han spiser så lite hver gang... maks 90-100ml. OG da jeg veide han sist hadde han gått opp så lite i vekt i forhold til ellers. Og han sover nesten ingenting på dagen. akkurat som han ikke blir skikkelig mett. Han nekter å spise mer. En annen ting er at han selvsagt da er sulten 2.hver time. Så jeg prøvde småfolk. Da spiser han gladelig 140ml, men gulper jo fjaksen ganger i løpet av døgnet! Og en annen fordel var jo at han var mye roligere og sov mere på dagen. men gulpinger er uholdbart for både meg og han. Hvilke erfaringer har dere andre? Spiser babyen mer/mindre med hipp? Noen tips for å få han til å spise mer? Tenkte jeg skulle prøve collett nå da.. for å ha prøvd det liksom. Blir litt fortvilet av dette. trenger sårt noen tips her....
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 Har du prøvd NAN HA1? Det ble kjempestor forandring når jeg byttet til det fra vanlig NAN 1.
Lindis :-) Skrevet 28. juni 2006 #3 Skrevet 28. juni 2006 Hei :-) Jeg har prøvd det meste (bortsett fra collet) og min erfaring er som følgende: Nan1 og Nan1 HA1 : Ble veldig hard i magen. Jobbet noe volsomt for å bæsje , så derfor byttet vi. Småfolk : Fikk så innmari vond lukt av gulpen,. Luktet skikkelig voksen spy. Hipp: Tarmer og alt fungerer kjempebra, legger på seg normalt i forhold til vektkurven , så det er dette vi bruker :-) Har ikke merket noe til at hun ikke spiser noe mindre av Hipp iforhold til annet.. Hun spiser alt fra 180 til 100 ml :-) Hun er 2 1/2 mnd..
Gjest Skrevet 5. juli 2006 #4 Skrevet 5. juli 2006 Virker som at min lillegutt syns at Nan & småfolk smaker bedre enn HIPP sin... Kan hende det har noe med at hipp er uten sukker??? Anyway, mine erfaringer med nan & collett (på eldste sønn) var at han ble fort hard i magen, HVERTFALL av collett Men med hipp fungerte alt kjempe bra (førstemann drakk hipp gladelig da, men tror det er en "ny" hipp denne gang, uten sukker...)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2006 #5 Skrevet 7. juli 2006 Barnet fikk mme allerede på sykehuset etter 2 dager, da melkeprod. ikke kom skikkelig i gang, og barnet ikke tok til brystet. Deretter var det delvis amming, 4 mnd. med pumping og mme. Barnet fikk ca 50/50 med morsmelk og mme, og bare mme da morsmelken forsvant helt. Vi har bare brukt HIPP etter at vi kom hjem fra sykehuset (Collett i et par nødstilfeller). Vært kjempefornøyd med Hipp, ingen fordøyelsesproblemer, og barnet har virket å like smaken godt. Hipp er økologisk også, dette var hovedårsaken til at vi prøvde det etter sykehuset. Vankelig å si hvorfor barnet ditt drikker mindre med Hipp, men prøv å fortsette med en over tid, den skal absolutt inneholde alle næringsstoffer barnet trenger for å legge på seg. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå