Lilje74 Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 Hvordan sjekker egentlig jordmor om hodet er festet på kontrollene? (Alle snakker om at jordmor har sjekket dette) Jeg går kun til lege og hun har ikke sjekket dette på noe vis... men har forsåvidt heller ikke så ofte kontroller at det gjør noe... så kanskje det var litt for tidlig forrige gang... Da var jeg bare litt over 26 uker på vei. Nå er jeg 30+2 på vei og skal til neste kontroll ved 33+1.
AE84 Skrevet 26. juni 2006 #2 Skrevet 26. juni 2006 svarer med en gang jeg da:) hos meg sjekket jm første gang på kontroll i uke 33++!!
Lilje74 Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 26. juni 2006 Det er sikkert forklaringen :-) Takk for kjapt svar! Da får jeg nok sjekket det på neste kontroll. Spennende! Det er umulig å kjenne hvordan hun ligger... iallefall for meg som førstegangs uten erfaring...
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 26. juni 2006 #4 Skrevet 26. juni 2006 Jordmor sjekker dette ved å sette tommelen og pekefingeren helt nederst på magen din, ved begynnelsen av bekkenet, klemmer ned og rugger litt frem og tilbake. Hun tar rett og slett tak i hodet til babyen fra utsiden og sjekker om det sitter fast i bekkenet. Klemminga kan være litt hard, men det er over ila 3 sekunder. Hun kommer helt sikkert til å sjekke dette neste gang.
* Zoë * Skrevet 26. juni 2006 #5 Skrevet 26. juni 2006 Husk å tisse først. Skrekkelig å ha full blære når jordmor/lege driver og klemmer der nede *knis*
Propellen-74 - termin 09.09.06 Skrevet 26. juni 2006 #9 Skrevet 26. juni 2006 Skjønner godt at du lurer..vi er sånn ca like langt på vei - du leder med tre dager ) Var hos lege på onsdag, og han sa han ikke ville ta sjansen å prøve og kjenne hvordan barnet lå, det var litt tidlig. Men for min egen del kjenner jeg at det ikke er festet, fordi jeg kjenner spark oppe, nede, på siden, på tvers, på langs...ja egentlig overalt. Og det er jo ikke fysisk mulig hvis han har lagt seg "klar" ) Venter du gutt el jente? (hvis du vet)
Angela83 #superstolt mamma# Skrevet 26. juni 2006 #10 Skrevet 26. juni 2006 ho klemmer ganske så hardt ja...ikkje så veldi godt nei:)
Lilje74 Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #11 Skrevet 26. juni 2006 Jepp hvis UL'en var riktig, venter jeg jente... Kjenner også spark litt på kryss og tvers. Har en "hemmelig" teori om at det på sidene kan være knærne og det øverst tærne og helt nederst hendene ved mellomgulvet... men kjenner ikke noe hode eller i det hele tatt... det er umulig å vite...(Håpe håpe) Blir spennende å høre på kontrollen :-) Får vel bare vente... Har jeg ventet snart 7 måneder kan jeg vel klare å vente på å nå et lite mål til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå