Gjest Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 Hvorfor skriver noen av dere fødebrev eller hva det kalles? Bare lurer altså
Lilje74 Skrevet 26. juni 2006 #2 Skrevet 26. juni 2006 I boka "på vei" av Gro Nylander råder hun oss til å skrive ned noen spesielle ønsker på forhånd - hvis man har det... På den måten vet helsepersonellet hva du ønsker. Det kan gå hektisk for seg ved fødselen, og det er ikke sikkert at den fødende selv klarer å få tenkt klart nok til å få sagt de tingene hun ønsker mens det står på...
1....2.....3 Skrevet 26. juni 2006 #3 Skrevet 26. juni 2006 jeg hadde ikke tenkt å skrive det, siden det ikke går an å planlegge en fødsel..men så begynte jeg å tenke på det at jeg skal føde på et stort sykehus, og man jo kan risikere å gå gjennom noen vaktskifter og at jeg jo faktisk hadde noen småting jeg gjerne ønsket for fødselen, som kune være greit å slippe å gjenta flere ganger...så har skrevet ned noen stikkord(ingen lang avhandling eller detaljert beskrivelse)
* Zoë * Skrevet 26. juni 2006 #4 Skrevet 26. juni 2006 Jeg skriver "fødebrev" denne gangen fordi jeg hadde noen komplikasjoner rundt forrige fødsel. Jeg synes det er viktig at føden er klar over hvilke tanker og følelser jeg har rundt denne fødselen. I tillegg har jeg noen ønsker jeg vil det skal bli tatt hensyn til (med mindre medisinske årsaker gjør at de maå handle anerledes). * Jeg vil f.eks ha tetter oppfølging av jordmor. Sist kom de innom bare et par ganger. Og mannen måtte insistere på at de undersøkte meg da riene var kraftige og hyppige. Da hadde jeg full åpning og fikk pressrier! * Jeg vil også at navlestrengen skal få slutte å pulsere før de kutter den. Da får lille Alvafrøet en siste blodoverføring fra meg med mange gode antistoffer ++. * Jeg vil at de skal vente med alle undersøkelser så lenge som mulig. Det ikke nødvendig å veie og måle med engang. Jeg vil ha Alvafrøet på magen så lenge som mulig, la henne selv få finne puppen. Mao la naturen gå sin gang. Jeg har også andre ønsker, men jeg orker ikke skrive alle her *lat* Pga komplikasjonene sist ble navlestrengen kuttet av jordmor med engang og jeg fikk bare ha storbror på magen i en liten stund før legen måtte reparere meg. Slik situasjonen var da var alt dette nødvendig, men jeg håper at det kan bli annerledes denne gangen. Føler liksom at jeg gikk glipp av noe sist, og det gjør meg litt vemodig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå