Gjest Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 Lillegutt på 21 mnd har aldri vist noen interesse for do og jeg gidder oppriktigtalt ikke å styre med potte og do så tidelig med ham heller. Det får heller komme når han er rundt 2,5 år og mer moden for å slutte helt med bleie. Slik som med storebroren på 3,5 år. Vel, her i helgen da vi skulle stelle ham for kvelden gikk han bort til do etter å storøyd ha sett på at broren tisset. "do, do" sier han og peker på do. "Mm-m", svarer jeg litt fraværende. "Tisse do!" Sier han så. "Ja, Niklas tisset do i sted" svarer jeg. Lillegutt blir stille og tenker litt, så kommer det "Wijam tisse do!". Da reagerte jeg endelig slik han tydeligvis ville ha det. Tok av bukse og bleie og satt ham oppå do. "Tssss" sa han og jeg kikket ned og jammen tisset han! Hmmm, kanskje jeg får begynne pottetrening etterhvert like vel :-)
hvemerjeg? Skrevet 26. juni 2006 #2 Skrevet 26. juni 2006 Festlig! Morsomt når barna lærer og tar etter sine storesøsken ;-)
Gjest Skrevet 26. juni 2006 #3 Skrevet 26. juni 2006 Ja, det er absolutt en fordel med storesøsken tror jeg. På endel ting i hvertfall, noen ting hadde det jo vært greit at han IKKE etterapet, hehe... Spesielt nå som 3 åringen har innsett at han er et forbilde for lillebroren sin og besvist gjør ting han vet jeg ikke liker for å få broren til å herme...sukk... ;-)
La Perla Skrevet 26. juni 2006 #4 Skrevet 26. juni 2006 Oj, så flink! Det kan jo tyde på at han er moden for pottetrening, ja. Det virket jo som han kjente at han måtte tisse, og skjønte at da måtte han sette seg på do. Gutten min liker godt å sitte på en sånn doring vi har, men han tisser ikke. han bare tar dopapir, krøller sammen, tørker seg på tissen og putter den ned i do - igjen og igjen, til vi omtrent må dra ham hylende ned fra do før han bruker opp alt papiret og tetter igjen doen. Og så vet han ikke at det heter "do", han tror det heter "pådo" =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå