Gå til innhold

Tydelige tåreflekser, hva kan det bety?

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 11 mnd går til fysioterapeut fordi han har vært litt treg motorisk, og har kommet seg veldig. Hun nevnte at han har veldig sterke tåreflekser (tærne krøller seg når man stryker fotsålen), og at dette er litt

" Obs, obs", men at det ikke nødvendigvis betyr at noe er galt.

Noen som vet noe om hva som evt. kan være galt, hva slags problem dette kan være tegn på?

Jeg fikk sånn en klump i magen at jeg ikke fikk meg til å spørre der og da, siden sønnen vår er under utredning for noe annet og jeg orker egentlig ikke flere bekymringer.....tenkte jeg skulle finne ut av det selv men når jeg søker på nettet finner jeg ingen informasjon om dette.

Huff, merker nå at jeg blir mer bekymret av ikke å vite noe om dette, og skulle gjerne hatt litt informasjon.

Takknemlig for svar!

Fortsetter under...

Han har vært under utredning for Hydrocephalus, eller vannhode.

Har egentlig fått diagnose Benign Makrokrani, som egentlig bare betyr stort hode. Han har litt mye væske, men de mener det bare er genetisk og at det vil rette seg selv i 2-3 års alderen.

Han skal snart inn på Rikshospitalet for MR røntgen + en annen undersøkelse, og da får vi (forhåpentligvis) bekreftet den diagnosen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...