Gå til innhold

Hmmm... Legge gjevnt på seg?

Anbefalte innlegg

Alle sier at det ikke går an å punktslanke seg fordi fettet er gjevnt fordelt over kroppen og dermed vil man ikke bli slank på et sted, men litt overalt. Jeg er virkelig ikke helt overbevist, tvert i mot er jeg sikker på at fettet sitter seg mest på midje og mage hos meg.

Jeg er 172,5 cm (og har en veldig tung benbygning så selv om vekten min er høy ser jeg slank ut, bruker str (38)40 i klær) og veier på mitt meste 75,5 kg når jeg ikke trener og spiser det jeg vil når jeg vil sånn ca. Da er midjemålet mitt 87-88 cm. Rett etter nyttår forsøkte jeg å spise sundt og trente ganske mye. gikk ned til 72,5 kg og midjemålet mitt endte på ca 77 cm. Så gled det ut i en ferie og gikk rett opp igjen. Nå de siste 6-7 ukene har jeg fulgt Libra dietten, ikke så strengt hele veien, men veldig siste uken og er igjen nede i 72,5 kg. Og midjemålet mitt i dag var 76 cm! Det er faktisk ned nesten 12 cm det! Over hoftene, rundt lårene osv har jeg derimot ikke gått ned noe særlig, et par cm bare. Har ikke trent noenting denne gangen, men vært litt fysisk aktiv på andre ting, mye ute og arbeieder.

Så jeg får ikke dette til å gå opp jeg, i hvertfall mitt fett ligger ikke gjevnt fordelt, det samler seg rundt midje og mage!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5470936-hmmm-legge-gjevnt-p%C3%A5-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det man mener med å punktslanke seg er at man kan ikke gå på en trening og bestemme seg for at i dag skal jeg brenne bort fettet på lårene... Du kan ikke øke forbrenningen kun på lårene... Men fettet vil jo minske der det er mest..

Så det går jo ikke an å punkslanke seg.. Å slanke seg og miste mye av magen før andre ting?? Ja kanskje.., men det er jo da eventuelt fordi man da har mye fett på magen og kanskje ikke så mye ellers...

Det er joogså sånn at alle mister mål på forskjellige steder først.. Kanskje du mister på magen først.., jeg mister først på bena.., mens andre kan miste først i ansiktet...

Det går ikke an å punktslanke seg... =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...