Gå til innhold

Kynnere i uke 14?!?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette veldig uvanlig? noen andre som har kjent det så tidlig? Har vært i en periode med mye jobbing og stress pga flytting og hus-salg, så det har nok blitt litt mer løfting og sjauing på meg enn det burde...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som har kynner-erfaringer? Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg nesten ikke hadde en eneste kynner hele forrige svangerskap (fikk et par i uke 39 tror jeg) og er helt uvant med dette rare... hehe :)

Skrevet

Jo kynnere er helt vanlig så tidlig. Jeg lurte også på dette for en stund siden og hørte med jordmor. Hun sa at man har oftere og tidligere kynnere for hvert svangerskap man går. Men hvis kynnerene er vonde er det ikke bra. Selv er mine bare ubehagelige (gudskjelov).

Men ta det opp med lege eller jordmor så forklarer de deg dette:-)

Skrevet

Glemte å nevne at man merker kynnere veldig godt etter orgasme... Og vil si i samme slengen at hvis man føler nedpress under kynnerene bør man kontakte lege..

Skrevet

hvordan vet dere at dere har kynnere?hehe jeg har ingen anelse på hvordan det kjennes ut og vet ikke om jeg har hatt det...folk sier at magen blir helt hard men er det det eneste?

Skrevet

Hei, jeg merket ikke kynnere før helt helt på slutten av forrige svangerskap - denne gangen har jeg imidlertid hatt kynnere siden rundt uke 14 som deg, og har det daglig. Jeg tror ikke det er farlig - bare det at vi kjenner det bedre nå som vi har hatt barn i magen før....har nevnt det for både jordmor og lege og de har ikke reagert på det.

Skrevet

Ja det er som du sier, magen blir hard. Og det kan være ganske så ubehagelig. Og normalt skal man kunne kjenne at magen blir hard etter en orgasme. For det skjer hver gang på meg, og jordmor sa at dette var helt normalt.

Skrevet

kanskje, har ikke kjent etter kan du si ;)

Men er det farlig å ha sex?føler liksom at enkelte ganger går det litt hard for seg, ikke i direkte betydning, men det jeg tror dere skjønner hva jeg mener...er det farlig?

Skrevet

Nei jeg vil nå tro at man kan ha normal sex hvis man har et normalt svangerskap, men hvis du får vondt så bør man vel være litt mer forsiktig. Men sex er ikke farlig!

Skrevet

Jeg har hatt kynnere i flere uker jeg:) De kommer mest på kvelden etter lange og stressende dager. Magen blir så hard at huden står i spenn. Det er ikke vondt men ubehagelig. Som om huden har mistet elastisiteten sin og det inni ikke har mulighet til å utvide seg.

Det er som de sier over ikke farlig, men det skal ikke være vondt. Viss de er vonde kan det være en idè å ringe jordmor:)

Skrevet

Det er ikke vondt heldigvis :) Bare ganske ubehagelig. Er ikke bare i huden, men nesten som en slags knipe lenger inn også. og det er IKKE i fordøyelsessystemet - der har jeg problemer nok, så det vet jeg hvordan kjennes ut, hehe :)

Grunnen til at jeg ble nervøs er jo fordi disse kynnerne kommer i forbindelse med at jeg overanstrenger meg. Antok kanskje det kan være kroppens måte å si fra til meg at jeg bør ta det LITT mer med ro.

Skrevet

For all del - pul ivei!!! Det er vitenskapelig bevist at så lenge en har et normalt svangerskap så gjør normal, god sex bare godt faktisk. Det gir muskulaturen trening fram mot fødsel, og utløser endorfiner som er bra for mamma'n. I svangerskapet har vi gjerne større behov for nærhet og velvære enn vanlig, og hva er da bedre enn en god runde i senga med påfølgende armkrok-kos? Så det så :) Ha sex med god samvittighet!!!

Skrevet

Ja hvis de kommer oftere når du har overanstrengt deg, bør du nok lytte til kroppens signaler. Er ihvertfall best å være føre-var:-) Og man har god nok grunn til å ta vare på kroppen sin når man er gravid. Så du har ingen dårlig unnskyldning hvis du sier at du må ta det mer med ro.

Skrevet

Kroppen reagerer på stress i svangerskapet med kynnere, men det er ikke farlig i det hele tatt:) Du vet jo hva jeg driver med for tiden, så stressnivået er konsekvent høyt og kynnerne er blitt gjengangere, hehe:) Jeg tror det avtar litt ettersom stressnivået senkes:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...