Maa22 Skrevet 25. juni 2006 #1 Skrevet 25. juni 2006 Jeg er 19 år og har en liten prinsesse på 1 måned og lt går veldig bra, det er bare en ting jeg lurer på.. Jeg er som sagt 19 år og var før jeg ble gravid ute hver helg mye hele tiden. Ikke med en gang, men om kanskje noen uker hadde det vært kjekt å kanskje tatt seg en tur på byen med noen venninner og tatt meg noen øl og litt mer. Så lurer jeg på om jeg ikke kan d? Kan jeg ikke drikke mer en 1 øl når jenta mi er så liten? Ikke om jeg pumper på forhånd heller? jeg vil liksom ikke gjøre noe dumt..Er det tidli å gå ut syns dere?
Line_78 Skrevet 26. juni 2006 #2 Skrevet 26. juni 2006 Hei! Å gå ut om noen uker burde gå greit det, så lenge hun tar flaske og er hos noen hun er trygg på. Jeg og mannen min var på konsert da gutten vår var ca seks uker gammel. Foreldrene til mannen min satt barnevakt her hjemme hos oss, og ga utpumpa melk på flaske. Det vi gjorde av forberedelser var å sjekke at gutten tok flaske (pappaen ga noen ganger), og så var besteforeldrene her en kveld og ga flaske og deltok i kveldsstellet, slik at de skulle være trygge på hvordan vi gjorde det + at vi så om han tok flaska fra dem. Når jenta di er et par måneder burde det ikke være noe problem å ta et par -tre øl ute på byen, men ville vel venta en stund med å drikke noe særlig mer. Sånn jeg har forstått det kan du amme igjen når du er kjørbar (melka har samme promille som blodet ditt), fram til da gir dere flaske. Husk at du ikke bør løfte på og stelle med babyen når du er beruset. Du får sikkert svar av noen som kan mer enn meg, er flere ammeeksperter her inne som er veldig snille til å svare på spørsmål :-)
Expat Skrevet 26. juni 2006 #3 Skrevet 26. juni 2006 De nyeste "drikkereglene" går sånn: Frem til barnet er 6 uker: "Lukte på korken". 6 uker-6mnd, du kan amme med to alkoholenheter innabords, 6mnd: Du kan drikke vanlig moderat. Men må jo være i stand til å ta deg av barnet da... Det viktige er å unngå fylla og sterkere alkohol enn øl og vin, det kan skade utdrivingsrefleksen. Så om et par uker kan du godt ta en tur på byen. Et lite tips hvis pumpingen ikke går superglatt: På apoteket har de mme som ikke gir allergier, hvis du ellers har klart å unngå vanlig Nan og slikt så langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå