Gjest Skrevet 25. juni 2006 #1 Del Skrevet 25. juni 2006 Mi jente er fødd 14 des. Hun har ikke snudd seg hun. -Er ikke interesert heller, hun prøver ikke engang. Det som ikke er innen rekkevidde det bryr hun seg ikke om. Helsesøster bare ler av meg når jeg uttrykker bekymring, og sier alt er normalt............. Men er det bare min jenta av alle i desemberklubben som ikke ruller eller snur seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lene27 Skrevet 26. juni 2006 #2 Del Skrevet 26. juni 2006 hei hei marekatta vår Alle babyer utvikler seg forskjellig. det en gjør når de er 6mnd trenger ikke en annen å gjøre før 2-3 mnd etter... Jenta di er nok som alle andre bebiser og tar ting i sitt eget tempo... jeg bruker å trene m sivert for å rulle han rundt. tar tak i venstre arm og forsiktig hjelper han rundt mot høyre... han ruller bare en vei så nå øver vi andre vei Hun ruller nok før du vet ordet av det, men man går jo selvsagt å venter på at de skal mestre nye ting.. klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 26. juni 2006 #3 Del Skrevet 26. juni 2006 Tja, vi øver da vi oxo....og hun trenger ikke store dytten shø... Men hun har virkelig ingen interesse for noe som er utefor rekkevidde. Hun kan sutre etter det, men gidder ikke å jobbe for å få tak i det. Og på magen vil hun IKKE ligge.........5 minutt max, da må jeg bare sny ho, for da har hun allerede ligget 3 minutt med nesa ned i mattta og hylt....... Snodig unge jeg har fått......... Men hun er vel rolig og bedagelig annlagt da.....sukk. Men det kommer vel.......håper jeg... Bare føler at ALLEderes barn er så mye flinkere enn mi tuppe. Og da tenker jeg at kanskje det er jeg som feiler som mor....at jeg ikke tilrettelegger nok eller riktig stimuli for henne..... Sukk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påan-igjen Skrevet 26. juni 2006 #4 Del Skrevet 26. juni 2006 Du må ikke føle at du gjør noe feil som mor. Du skriver jo at dere trener og øver og da gjør du det du kan. Neste steg må tuppa di ta - og det tar hun nok når hun er klar for det. Du får bare nyte tiden nå der hun ligge der du la henne fra deg. Det er en stund siden lillegutt begynte å snu seg på mage, men han har bare villet snu seg en vei. Jeg prøvde å lokke med leker ol men han nektet å snu seg den andre veien. Så en mnd tid etterpå var det plutselig greit og nå snur han seg like lett begge veiene. Måtte vil finne ut av det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tre søte små Skrevet 28. juni 2006 #5 Del Skrevet 28. juni 2006 Disse 6-mndrs-klumpene våre er så forskjellige! I barselgruppa mi er det noen som kaver rundt, noen står og rugger på alle fire, mens andre ligger helt stille og bare betrakter små detaljer på en leke eller omgivelsene rundt seg...... Og noen er fryktelig skravlete og bare ligger og babler! Men en ting er sikkert, de utvikler seg alle i sitt eget tempo og er alle normale! Jeg tenker tulla di er kjempenydelig akkurat sånn hun er!! Nyt henne! Selv har jeg en uro-klump og savner en baby som sitter stille og vil kose!!! Stor klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 29. juni 2006 #6 Del Skrevet 29. juni 2006 jammen, kjære Marekatta, jenta di er sikkert kjempeflink på andre områder!! For eksempel har jeg lest av hun sover hele natten, og har gjort det lenge. Det er det mange her i desember-klubben som drømmer om at deres barn skal gjøre (deriblant jeg ) Alle barn er flink til noe, du må bare overse det som andre sine babyer på 6 mnd kan som ikke jenta di kan, og så fokusere på det som hun er flink til! Klem fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. juni 2006 #7 Del Skrevet 29. juni 2006 *Sukk* Takk for gode og trøstende ord. Jeg vet jo egentlig at hun ikke er U-normal, men...."alle andre"...osv.... Men takk for støtte og oppmuntring, det er godt å ha dere! *klemmerdereallesammenkjempemasse* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*makrell i tomat* Skrevet 29. juni 2006 #8 Del Skrevet 29. juni 2006 Hei Marekatta ) Jeg kan trøste deg med at du ikke er alene her i verden!!!... Det du skriver er som å høre om tulla mi jo... ) Jenta mi snur seg heller ikke enda,hun er født 23.des Hun er ei rolig og bedaglig annlagt "lita" frøken,som ikke har dårlig tid... Jeg har fått fysioterapaut fra helsestasjonen til å se på henne,og hun mener det ikke er noen tegn til beskymring,hun mener i mitt tilfelle at jeg må smøre meg med tollmodighet,for hun ser at ting er på vei ) Har også en gutt på 4 år som var akkurat like dann,gikk ikke før han var 21 mnd!!!...-men allikevel innen for normalen, iflg fysioterapauten. Skjønner godt din beskymring og frustrasjon!!!,-for man vil jo så gjerne at de skal "henge med"som alle de andre ) Hadde jeg vært deg,ville jeg bedt om ett møte med en fysio,ikke for at det trenger å være noe "galt",for det er det helt sikkert ikke,men bare for å få litt "fred med seg selv" ) -Og husk at jenta di er god på mange andre ting,som andre ikke "kan" Ikke glem å gled deg over det du har!!! (snakker av egen erfaring) Lykke til!!!!!! Klemz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 30. juni 2006 #9 Del Skrevet 30. juni 2006 Lille mc....... Tusen takk for gode ord. Det var godt å høer jeg ikke er alene......... Vi har vert hos fysir, og hun sier alt er i skjønneste orden..... Det er vel bare jeg som er litt opphengt i hva "alle andre" kan.. Ja, jeg skal glede meg over det jeg har, og det hun kan, isteden for å bekymre meg over det hun ikke kan!! Klemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemora Skrevet 1. juli 2006 #10 Del Skrevet 1. juli 2006 Kjenner igjen den der! Men plutselig vipper hun rundt, og så tenker du ikke på det lenger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommage♀♂ Skrevet 1. juli 2006 #11 Del Skrevet 1. juli 2006 Ingen rulling her i gården! Hun er født 1. Desember, har rullet fra mage til rygg ca 4 ganger i løpet av 2 mnd. Da hadde vi øvd 3 av gangene, så egentlig har hun rullet 1 gang av seg selv... Viser litt interesse av det som ligger utenfor rekkevidde, men etter å ha prøvd å ta det driter hun i det! Jeg tenker det kommer seg jeg, er ikke bekymret for det! Og det må ikke du være heller=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. juli 2006 #12 Del Skrevet 2. juli 2006 Oi......jeg trodde jeg var heilt aleine om å ha ei slik treig ei jeg....... Men hun er jo sååå flink når vi trener på rulling, er ikke store dytten som skal til. Tror nok egentlig jenta mi er sein. Hun var sein med å smile, hun var sein med å le, og det tyder på at hun er sein å rulle/snu seg, spennende å se om hun blir sein med tenner, kryping, å reise seg, å gå, å snakke osv. Det virker som om hun er en bedagelig annlagt observatør...... Vel, jeg får vel nyte roa....enn så lenge det varer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lofotmamma Skrevet 2. juli 2006 #13 Del Skrevet 2. juli 2006 Lillegutt er født 2.desember og han har bare snudd seg en gang hver vei i løpet halvannen måned. Virker ikke som han gidder å gjøre det flere ganger heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå