Lineberta :) Skrevet 25. juni 2006 #1 Skrevet 25. juni 2006 Min våkner og vil ha melk om natten.. 14 mnd... Hva gjør dere for å avvenne barna?
1stor1liten =) Skrevet 25. juni 2006 #2 Skrevet 25. juni 2006 Lurer på det samme, mi snuppe er 13 mnd. jeg har ikke avvent henne ennå..
jazza Skrevet 25. juni 2006 #3 Skrevet 25. juni 2006 Pappaen overtar på natta, jeg sover i et annet rom. Vi prøver å venne henne av med nattamming nå, Jenta vår er snart 14 mnd. Jeg sov i et annet rom en uke før jeg flyttet inn på soverommet igjen. Hun våkner fremdeles på natta, men ikke så ofte. Når hun våkner tar pappaen henne, gir henne vann eller roer henne ned. Noen netter har vi fått henne til å sove 6 timer i strekk så det går fremover. Vi har holdt på ca. 1 mnd.
Gjest Skrevet 26. juni 2006 #4 Skrevet 26. juni 2006 Vi tok det når han var 10 mnd. Og det gikk kjempebra! Han hadde frem til da fått to nattpupper. Vi kuttet begge på en gang. han våknet noen ganger de to første nettene og ville ha pupp, men vi bare la han ned, sa at nå må du sove, det er natta og gikk ut igjen, han skreik litt, vi strøk på han. Etter et par netter sov han igjennom. De slkønner tegninga ganske fort tror jeg. og når de er så store så gjør det ikke noe om de ligger å sutrer litt. Nå sover han hele netter...DEILIG! hender fortsatt at han våkner, men da vil han bare ha smokken og litt kos også sovner han igjen med en gang..LYKKE TIL!!! Det gåt nok mye bedre enn du forventer!)
Lionmom Skrevet 26. juni 2006 #5 Skrevet 26. juni 2006 Ammet eldste i 14 mnd, men hun sluttet da mer eller mindre av seg selv. Hjalp at pappa bar og bysset henne for å roe ned. Minste på 1 år får fortsatt nattpupp og kommer nok til å gi det en stund til. Har det vært veldig intense netter så har pappa båret og bysset og da er det helt greit med smokken. Men på den andre siden så tror jeg de regulerer det bra selv, utifra hva de trenger. Om du velger å slutte, så tilby nok med vann (hun kan jo være tørst) og vær der, trøst og kos så går det sikkert bra. Mellomste fikk flaske, så der vannet jeg ut melken mer og mer og han sov natten gjennom litt før året. En helt annen type...
Gjest Skrevet 26. juni 2006 #6 Skrevet 26. juni 2006 Jeg har frem til nå gitt han melk om natta-opptil en tre,fire ganger faktisk. Men ble så lei nå-at nå får han ikke melk. Gråter han på natta nå-da gir jeg han vann-har ei flaske liggende i senga hans-som han får drikke av alene. Da får han ikke nærkontakt m meg-og drikker/våkner mindre... Virker som d bare blir bedre og bedre da-noen ganger trenger jeg ikke gi han vann mere enn en gang om natta... Han finner ikke flaske selv-så må finne den til han hver gang da. Han er 12 mnd.
Oscar&Elliot Skrevet 26. juni 2006 #7 Skrevet 26. juni 2006 Natta og natta... Minsten legger seg seinest kl 20 og sover til 04. da vil han ha pupp. Legger han deretter tilbake i senga si og han sover til 6-6.30. Orker ikke stå opp kl 4 jeg. Han er forresten 16 mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå