Gå til innhold

Hva kler dere på babyen??

Anbefalte innlegg

Det er så masse nusselige kles-sett å få kjøpt.. på denne årstiden så er det som oftest kortermet body+ bukse å få kjøpt.. hva kler dere på hvis det er kaldere dager? kortermet body+langermet utapå? og hvis dere har sett med bukse og genser; bruker dere da kortemet body under genseren? Hehe, mye rart man skal spørre om altså...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5468638-hva-kler-dere-p%C3%A5-babyen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, skjønner jeg godt!

Jeg har vært mor i 6.5 mnd nå, men er fortsatt i tvil enkelte dager hva jeg skal ta på han av klær.... huff.

Som regel har han på seg like mye som meg, det tror jeg er en god regel, kanskje ikke for de aller minste babyene, men for de litt større.

Om jeg har shorts og t-skjorte så har han kortermet body og shorts. Så tar jeg alltid med bukse og jakke i tillfelle. Ofte har han også på jakke og shorts, med et teppe over bena. Enkelt å kle av om det skulle vise seg å være for mye.

Om det er kjøligere har han bukse og langermet body. Det er skikkelig sjelden jeg bruker genser og bukse nå på sommeren. På vinteren var det liksom greit for da tok jeg alltid en kortermet body under, men nå på sommeren synes jeg det blir for varmt. Dessuten er det mye mer klumpete enn en langermet body og evt jakke over.

Jeg synes det viktigste er at babyen har det komfortabelt. Og det er så utrolig mye upraktiske klær å få kjøpt. Greit, det SER bra ut, men behagelig å ha på seg?... Hmmm.

Uansett, sjekk temperaturen i nakken så finner du ut om det er for mye eller for lite klær.

På varme dagar har småen korterma body og bukse på. Eventuelt sokkar. Og så får han på seg tynn jakke (som regel overdelen til ein joggedress) og hue når vi går ut.

På kaldare dagar har han på seg langerma body og strømpebukse. Og bukse viss det er kjølig inne. Får på jakke og hue når vi går ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...