Gå til innhold

denne Holle grøten....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er ikke den billigste Nestle-grøten den med hvete da? Tenker at hvete er litt uff-uff - mat, jeg? :)

Hadde nemlig en venninne som kjøpte denne grøten i månedsvis fordi den var så billig, og så prøvde hun en dag en annen grøt... Og DA skjønte hun plutselig hvorfor jenten hennes alltid hadde så himla treg mage.

Og jeg merker samme effekt på meg selv hvis jeg spiser lyst brød.

Annonse

Ingen tvil om at loff smakar betre enn grovbrød! Billegare er det òg! Men ville du ha levd på det? Her byter vi på Nestlé-kveitegraut og heimelaga graut, og han er nok mest glad i Nestlé-grauten, men han vert heilt klart treigare i magen av han. Skal kjøpe Holle neste gong eg er på helsekostbutikk.

Er prisen på barnematen verkeleg eit argument i Noreg i dag? I så fall går det fint an å lage graut sjølv, då vert han både billeg og sunn.

Annonse

jeg viste ikke at denne nestle grøten med havre var så forferdelig....er ikke så lett for en førstegangsmor å sette seg inn i alt....dessuten er jeg ikke tilhenger av denne helsekosten....

ongen min har ikke vært treg i magen av havregrøten....menmen...er jo mer som halvfint brød da...å det er jeg oppvokst på selv..er sunn å frisk...

vedder på at dere overhysteriske mødre som får de ungene som er mest alergiske og de ungene som er mest syke....

Litt rart å bli kalt hysterisk om man velger å gi barna helsekost :)

Men for all del - man gjør jo som man selv vil! jeg for min del kunne ikke brydd meg mindre med hva slags type grøt andre mennesker gir sine barn, vi kjøper Holle og Hipp, andre kjøper Nestlé. Hver sin lyst, pengebok og smak!

Det held stort sett å seie nei til Nestlé og Natusan for å verte rekna som hysterisk her inne...Bruker du tøybleier og/eller lagar babymaten sjølv i tillegg, kan du berre melde deg inn i Fanatiske mødrer med éin gong:)

Elles var det kveitegrauten, ikkje havregrauten, som vart kritisert for å gi treig mage. Det er ein vanleg biverknad av finmalen og sikta kveite, både for store og små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...