Gå til innhold

Slutt med amming om natten

Anbefalte innlegg

Jenta vår på 4 mnd har begynt å sove seg gjennom natten uten mat, det er veldig deilig det, men hva nå med melkeproduksjonen? Det er vel ca 6. natten nå uten at jeg ammer henne. Jeg har fremdeles melk, men om jeg har like mye aner jeg jo ikke. Har hvertfall melkespreng om morgenen! Men så er det jo sånn at mange mister melken når de slutter med nattammingen. Mitt spørsmål er; hvor fort forsvinner melken da? Er det ganske raskt eller trekker det seg over tid?

Jeg har ikke lyst til å miste melken, men å gå opp midt på natten for å pumpe meg har jeg heller ikke lyst til...

En ting til, jeg gir mme i tillegg til mm.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5467680-slutt-med-amming-om-natten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis du får veldig spreng kan du pumpe deg på natta ( så kan du kanskje gi det istedet for mme?) ikke alle mister melka om de slutter på natta. Du får bare fortsett å amme så mye du kan, som regel tilpasser puppene seg stopp på natta og amming bare på dag. Ikke ta sorgene på forskudd.

Hvis du klarer å la være pumping så sov med godt hjerte - en god hvil om natta er bra for produksjonen!

tusen takk for svar!

I natt våknet hun og ville ha pupp bare for det... hehe ;)

Jeg skrev det kanskje litt galt i går, men jeg gir mme i tillegg til pupp til omtrent alle måltidene på dagtid. Før, når hun våknet hver natt får hun bare pupp. :)

Sant som du sier at en god nattes søvn er også bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...