kruta78 Skrevet 25. juni 2006 #1 Skrevet 25. juni 2006 Hva vil dere anbefale til å kjøpe til å ha oppi vogn(august-barn): voksi, lammeskinspose eller noe annet???
Happy Ignorant Skrevet 25. juni 2006 #2 Skrevet 25. juni 2006 Ville kjøpt voksipose siden den kan brukes til barnet er ganske stort.
* Zoë * Skrevet 25. juni 2006 #3 Skrevet 25. juni 2006 Lammeskinn under og dyne over. Jeg synes poser lett blir for varme. Vi har vinter-voksi og en tynn sommer-voksi som jeg har sydd selv. Er det litt varmt, blir selv den tynne posen alt for varm, og det i sportsvogn. De ligger jo i bagvogn til å begynne med, og de er tettere og varmere i seg selv. Vi skal iallefall bruke dyne denne gangen også. Jeg synes det var veldig greit å regulere tempen i vognen med dyne.
1....2.....3 Skrevet 25. juni 2006 #4 Skrevet 25. juni 2006 spørs veldig på hva slags bagvogn du har, voksi tar VELDIG stor plass, hadde det sist, men nå har vi kjøpt en vognpose som hører til vogna vi har kjøpt
* Zoë * Skrevet 25. juni 2006 #5 Skrevet 25. juni 2006 oj, glemte å si noe... Siden dynen ikke er det som blir brukt lengst, kjøpte vi en billig dyne på Kid. Vi hadde voksi når det ble kaldt.
A4 Husmor.... Skrevet 25. juni 2006 #6 Skrevet 25. juni 2006 Jeg er personlig tilhenger av ullpose, men ville ha ventet med å bruke den til litt lengre ut på høsten. Jeg skal bare ha et mykt teppe og dyne i bagvogna i begynnelsen.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2006 #7 Skrevet 25. juni 2006 Vil anbefale vanvikposen. Hvis du prøver å "montere" en voksipose, så tar du handa di inni, så kjenner du hvor tungt det blir oppå magen til den nyfødte babyen... Nesten skremmende hvor mange såm kjøper voksiposen. Med vanvikposen har du bare ett lag over ungen, dyna er av ull, og trekket kan ta`s av å vaskes for seg selv, og du kan ha en sommerdyne i trekket når det ikke er så varmt. Den er også så stor at du kan bruke den til barnet er 3-4 år.
haater husarbeid Skrevet 25. juni 2006 #8 Skrevet 25. juni 2006 Jeg elsker voksiposen min og anbefaler den til alle som er villig til å høre på meg. Jeg hadde oktoberbarn sist og brukte den to høst-vinter-vår sesonger. Skal nå ha august/september barn og har tenkt å ta den i bruk igjen
Dailis Skrevet 25. juni 2006 #9 Skrevet 25. juni 2006 Voksi er jo suveren om vinteren, tar den med inn og bruker den som krabbeteppe. Får augustbarn nå og blir vel som med julibarn det, dyne først og pose senere.(bare teppe aller først da). Har prøvd andre poser og, men ikke så fornøyd som med voksi, lammeskinnsposene er så åpne....likte ikke det jeg da.
Molait Skrevet 25. juni 2006 #10 Skrevet 25. juni 2006 vi brukte sommerdyne i voksi'n når det var varmt. kjapt og greit å bytte dyne. Til kombi vil det nok bli litt trangt. Voksi er kjempefin fra man tar i bruk sportsvogndelen. Man kan jo bruke dyne i kombibagen og gå over til voksi etter noen mnd. Skal ha augustbarn nå. Regner med det er såpass varmt i august at vi bare bruker teppe/dyne. Har kjøpt en slik dunpose som passer fint i kombibag (skal ha kombi nå, hadde duo sist) til rundt 600,- Har voksiposen fra forrigemann. Trekket var helt utslitt og morkent. Tenke å kjøpe nytt trekk. Det kosta 800,-!!!!!!!!!!! For et trekk???!!! psyko!! Billigere å kjøpe brukt da, og kaste ulldyna inni...
mammaen til Andreas+Karoline Skrevet 25. juni 2006 #11 Skrevet 25. juni 2006 Har voksiposen selv med sommer og vinterdyne, og den har fungert helt greit. Savner store nok hull i posen til at selene til sportsvogna går i gjennom. Dette tror jeg Vanvikposen har. Teppe/dyne er greit når det er varmt, men om vinteren ville jeg nok hatt en pose av ull i hvert fall.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2006 #12 Skrevet 26. juni 2006 jeg foretrekker lammeskinnspose, ser at ingen andre har foreslått det...-hvorfor ikke? Den kan du ta av øverste delen på og babyen kan seinere bruke den til å sitte på!
olivia71 Skrevet 26. juni 2006 #13 Skrevet 26. juni 2006 Voksipose er helt supert! Brukte det til jenta mi fra hun var 3 mnd til hun sluttet å sove i vognen da hun var 2,5 år. Brukt HVER dag, passer fint i både Simobag, sportsvogn, pulk, sportstriller mv. Brukte sommerdyne og lammeskinn på sommeren, eller bare et helseteppe. Arvet en voksipose, og kjøpte nytt trekk - så ble den som ny. Kan vaskes i maskin også!!!
olivia71 Skrevet 26. juni 2006 #14 Skrevet 26. juni 2006 Glemte å si at hun er født 28.august. Nestemann kommer nå (snart, håper jeg!!!!!!!!)
Gjest Skrevet 26. juni 2006 #15 Skrevet 26. juni 2006 jeg har alltid brukt lammeskin pose. mange som er missunlig på meg der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå