Gå til innhold

Påtte trenigns bleien

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alder har ingen betydning, men det har derimot modenhet. Vil tro at ingen bruker denne bleien dersom de ikke mener barnet er modent for pottetrening.

Hvorfor vil du ikke skrive ditt barns alder og hvordan du vet at ditt barn er klart for det slik Eval lurer på?

Herregud, dette er hva jeg kaller hysteri rundt pottetrening og bleieslutt. Ungen er ikke engang 2 år og man har pottetrent i 6 - seks månder - allerede *rister på hodet*.

Hvordan vet du at barnet ditt er "veldig moden" for alderen? Hvordan vet du at hun er klar for bleieslutt?

Hva skal du med pottetreningsbleier egentlig? Er det fordi du tror at denne bleien plutselig skal utgjøre noen forskjell etter å ha drevet pottetrening i et halvt år?

Hva med å innse at barnet ditt er et lite barn som fortsatt har behov for å bruke bleie og avvente situasjonen en stund til?

Annonse

å være frekk i kjeften mot meg hjelper ikke. hun sier faktisk i fra at hun vil på do, og om ikke det er et tegn på at hun er klar for å slutte med bleie, hva er det da?

Jeg må ikke prøve den nye bleie, men jeg lurte bare på om noen hadde prøvd den, ikke noe annet...

dessuten hva er galt med å ha pottetrening i tidlig stadie, jo fortere de kan slutte med bleie, jo bedre, tenk bare på hvordan du ville likt å gå med bleie dag inn og dag ut...

Kjenner ikke noe til denne bleien men mine tre har alle sluttet med bleie før de var to.... Har ikke drevet noe bevisst trening, men de har selv vært interesserte og fått prøve seg. De to yngste har bæsjet i do nesten hver gang fra de var halvannet. Om man leser gamle bøker eller drar til andre land så ser man at det var det normale der - det er våre dagers unger som på død og liv skal pakkes i plast til de er bortimot fire....

Bedre for hvem? For barna eller foreldrene? Jeg vil si at det er bedre for foreldrene som slipper å skifte bleier på ungen. Om det var så deilig for barna å bli kvitt bleien som dere hevder, ja da hadde jo barnet kuttet ut bleien mye tidligere. Dere sier at dagens bleier er så gode at det de ikke plager barna, ja da forsvinner jo også argumentet om at det er "baaaaare så deilig for ungen å bli kvitt bleiene". Hvorfor ikke bare innrømme at det er dere som mødre som helst ser at ungen blir bleiefri?

Ja barna slutter tidligere med bleier i mange andre land, men det betyr ikke at de er tørre tidligere for det.

Kjøp en pakke og prøv da vel, så kan du fortelle oss hvor fornøyd eller misfornøyd du er..

Vår gutt er 2 1/2 og vi driver fortsatt med pottetrening. Er nok over et halvt år siden han satt på potte og fikk det til og var kjempestolt første gang. han sitter gjerne på potte og er veldig fornøyd med det. han får trekke ned i do, og får stå å bli tørket i stedet for å måtte ligge på rygg på stellebordet..

men han sier i fra når han skal tisse når han har bleie på (noen ganger) men aldri når han går i underbukse.. så etter å ha tisset på potte får han gå uten bleie noen timer, og så får han velge. går du på potte nå, eller skal vi ta på deg bleie. Noen ganger velger han det ene, noen ganger det andre..

-og jeg mener jo at det er et poeng å slutte med bleie for foreldrenes skyld også.

HEI "Mammaen til Victoria"!

Dette med enne nye bleien lurer jeg også på!! Poden vår er også veldig intr i dette med å tisse/"bomelibom" på WC.

Han er 1 1/2 år og sitter gjerne på potte/WC flere ganger om dagen..... Og kun når han bestemmer det selv - Og vi (mamma og pappa) skryter hemningsløst hver gang han er ferdig.

Det er jo ikke akkurat noe "overgrep" å gjøre i fra seg på toalettet!!!!

Så? Noen som har prøvd bleien?

dette ble en skikelig krangel dette her. i mitt tilfelle(jeg kan jo ikke snakke for andre barn) har jeg ikke noe problem med å skifte bleie. Og ja min datter er klar for å gå på do, men hun bruker bleie alikevel, vi trener på å ikke bruke bleie mer. Men det må jo være innmari godt for barna å slippe å gå med bleie hele tiden, hadde du likt å gå med en bleie døgnet rundt?

Annonse

Hei Odla, ja vi har nå prøvd denne bleien, og den er grei nok, tror nok ikke jeg kommer til å bruke den alt for mye. den er for dyr til at det er noe man kan bruke for å drive pottetrening, men Victoria sier i fra at hun vil tisse, men det gjør hun forsovidt med vanlig bleie også, faktisk når hun går uten bleie også

Men denhar et fint motiv da, det har den.

På en skala fra 1-10 vil jeg gi den en 5

ja, dessuten er den ikke så holdbar, det merka jeg i stad, for hun hadde den på seg og tilfeldigvis bæsjet hun og det var bare rennende, og det gikk tvers igjennom så man må passe på hele tiden, greit det er en bleie for tissing, men alikevel, noe kunne detn ha holdt på syns jeg.

men hold deg til den vanlige du...

Heisann

Bare til noen innlegg lengre opp her - ja, jeg slutter mye med bleie fordi jeg er lat - jeg gidder ikke å bytte bleie når jeg ikke må. Men hovedmotivasjonen min (på den første - de andre har gått av seg selv) var at barna skulle slippe å være innpakket døgnet rundt, og spesiellt med plastikkbleier (har brukt en del tøybleier sev og synes det virker bedre å ha på seg). Etter første fødsel, de dagene på sykehuset, innpakket i bleier og så bind i seks uker syntes jeg forferdelig synd på alle barn som går slik i år etter år, så ja, jeg synes litt synd på barna som bruker bleie lenge (ikke de som ikke er klare, men der foreldrene ikke gidder). Nå er jo som nevnt dagens bleier så gode at barna ikke vil slutte, men det er faktisk når de tipper en viss alder og blir mentalt avhengig av å ha de på. Og det som er litt synd når barna er større er jo at de er så gode at de ikke kjenner like godt om de har tisset i de - det er vanskeligere å slutte da.

Og dagens "pottetrening" er ikke som gamledagers da barna ble bundet på pottene til de hadde gjort noe - mine sitter høyst frivillig på do (er for lat til å bruke potte jeg...). Og ja, det går galt noen ganger etter de har sluttet med bleie (som regel ikke med bæsj, men med tiss) men det gjør meg ingenting å vaske litt ekstra, og i den alderen mine barn har sluttet så gjør det ikke dem noe å tisse på seg heller, annet enn at de vil ha tørre klær. Det er når de blir litt størr de blir lei seg og får prestasjoner i forhold til det.

Men det skal jo og sies at jeg er hjemme med barna, og det er nok lettere å følge opp da enn om de går i barnehage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...