Puttipluttipott*har født* Skrevet 25. juni 2006 #1 Skrevet 25. juni 2006 Eller som har en viss peiling.... Jeg har hatt mye kynnere med nr.1 og fikk det tidlig i dette svangerskapet. Jeg har hatt en periode hvor det har vært veldig rolig, da har også jeg vært rolig. Men etter en sykkeltur ute i 45 min, så kom de igjen. Jeg trener endel, step/styrke og spinning. Da regulerer jeg det, slik at jeg ikke har noe spesielt, men jeg får de av å gå tur , knyter seg veldig til tider. (Går ikke spesielt fort heller), kan jo ikke være verre det, enn å trene? Nå, de 2 siste kveldene har jeg hatt kynnere bare jeg sitter i ro og ikke gjør noe. Ja, jeg har ryddet litt tidligere i dag, men.... Hadde sex for første gang på lenge i går også, og det gjør det ikke akkurat bedre... Sov ikke natten vi hadde det sist pga kynnere, så vi hadde sex litt tidligere i går. Men i dag har jeg hatt MYE. Er det tegn på at jeg bør ta det med ro. Eller er dette så normalt, at det ikke er noe å tenke på?
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 25. juni 2006 #2 Skrevet 25. juni 2006 Tror nok at du bør ta det litt med ro... Er jo ofte et tegn på at kroppen trenger litt hvile og at du bør slappe av litt... Er plaget med kynnere selv, er sykemeldt på grunn av det også. Og det har absolut blitt bedre etter jeg har slappet av litt:) Men du kan jo ta det opp med legen på neste kontroll, han vet nok bet hva du bør gjøre:)
Puttipluttipott*har født* Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 26. juni 2006 Ville høre litt med dere, da jeg har en lege som bare smiler og sier: Så bra...da har babyen det bra. Og jordmoren min trente hver dag under sine svangerskap med mye kynnere, og mener det er veldig normalt... Greit da og høre litt tips fra dere andre med erfaringer, og hva eventuelt dere har fått råd om fra deres lege/jordmor.
Rut Bram Skrevet 26. juni 2006 #4 Skrevet 26. juni 2006 jeg har nevnt for både legen og jordmoren min at jeg har kynnere ganske ofte, men ingen av dem har reagert på det. jeg kjenner det ihvertfall 5-10 ganger hver dag. det er litt ubehagelig, men ikke vondt. så lenge kynnerne ikke kommer regelmessig som rier, og gjør vondt, tror jeg ikke du skal bekymre deg så veldig. det er jo slik at livmoren trenger å trene seg opp til fødselen, og noen kjenner det bedre enn andre. kanskje kjenner du det bedre siden du er så godt trent. men snakk gjerne mer med legen/jordmoren din om dette og fortell at du er litt bekymret.
Murmeline Skrevet 26. juni 2006 #5 Skrevet 26. juni 2006 Jeg fikk et godt tips angående kynnere. Gjør det motsatte av det du gjør når du får kynnere. Om du får kynnere av å gå, sett deg ned. Jeg får endel av de ved aktivitet, og da hjelper det å roe ned. Men jeg får også kynnere i sofaen. Legen min mente at det er forskjell på kynnere, de man får av stress, og de man ville hatt uansett hva man gjør. Så jeg skiller på sunne kynnere og stress-kynnere:) Er dette ditt andre svangerskap? Kynnere blir jo stort sett bare verre/kraftigere og kommer tidligere for hvert svangerskap, så man bør ikke sammenligne så mye med sitt forrige svangerskap.
Hanne og jentungen Skrevet 26. juni 2006 #6 Skrevet 26. juni 2006 Siden så mange har svart deg på dette med kynnere svarer jeg ikke noe på det. Jeg ser at du trener endel, blandt annet spinning. Søsteren min fikk beskjed om å holde seg unna trening av mage, hopping og sykling. Hun var ganske godt trent når hun ble gravid og fortsatte å trene masse hele svangerskapet. Trening er altså helt ok, men jeg lurer på om du gjør best i å holde deg unna spinningen til etter fødselen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå