Gå til innhold

Omvisning på føden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar man kontakt med sykehuset selv eller?

Er 3.gangs, men første gang var på a-hus, andre gang på gamle st. olavs. Kunne tenke meg å se det nye sykehuset....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mine papirer som Riksen sendte meg med beskjed om at jeg hadde fått fødeplass hos dem, sto det at det var mulighet for omvisning hver tirsdag og at jeg måtte kontakte føden for å få plass på en omvisning. Det sto også at jeg måtte være tidlig ute for å være sikker på å få plass.

Jeg forsøkte allerede ved 14. uker, men fikk beskjed om å vente til etter UL. Og ved gjentatte samtaler har de sagt at nei de har ikke omvisninger for det får man på svangerskapskursene som man må betale for og som jordmødrene gjør i sin fritid. Så dermed skal vi sikkert bruke en times tid av svangerskapskurset på dette...

Ikke særlig bra ordning for dette på Rikshospitalet nei...

Skrevet

Jeg fikk brev i posten om innskriving, da får du også omvisning.

Har siden hørt at de som ikke har tatt ul på fødestedet må selv ta kontakt for innskriving.

Skrevet

Så rart du har fått beskjed om dette.

Jeg fødte på Riksen i januar og da var det ikke noe problem å få omvisning der.

Meldte oss på omvisning når vi var på UL og fikk da tid ca 1 mnd før termin.

Det de sa til oss var at de normalt ikke hadde omvisninger før nærmere termin.Og de andre parene vi var sammen med da hadde termin omtrent rundt samme tid.

Kanskje du skulle høre med dem om det?

Kan jo hende du fikk det svaret du gjorde siden det var så lenge til termin?

Skrevet

Ringte til Fredrikstad jeg og fikk time 1 mnd. før termin.

Man fikk info om dette i ett skriv man fikk på den ordinære UL omvisningen er gratis og man kunne samtidig bestille samtale med jormor om man ønsket dette.

Skrevet

Jeg har nettopp vært i kontakt med dem på ny. Det er mulig det er på grunn av sommerferie etc. at de ikke har kapasitet til omvisning nå... men det sto i mailen fra føden at omvisning fikk jeg på svangerskapskurset...

Skrevet

Bare ring føden og spør om de har ledig kapasitet til å ta dere i mot en kveld. Dere kan ikke ta med barna, så dere må ha barnevakt.

Vi fikk omvisning der på denne måten. Veldig hygglig og rolig. Mye bedre enn å gå i en diger flokk.

Det er sååå fint der. Gleder meg til å kommer dit. Gamle St. Olavs så jo ut som noen møkkete fangehull *blæ*

Kanskje vil møtes det. Jeg har termin dagen etter deg ;)

Skrevet

Jeg har fødeplass på ahus, og vi var ikke sånn kjempeivrig på et svangerskapskurs på 4,5 time... Så derfor ringte vi bare opp på føden og spurte pent om vi kunne komme opp å se. Jordmor som vi snakket med på telefonen var kjempesøt og sa at det var rolig der nå, så vi avtalte å komme kl 18 samme dag (tror vi ringte ca 16 )

Prøv å ring sykehuset ditt og spør jordmor som er på vakt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...