Gå til innhold

Hva henter dere babyen i ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som skal føde rundt disse tider, hva skal babyen ha på seg når dere reiser hjem ?

Body, kjole, hel dress, sparkebukse?

Viss kjole, har dere på strømpebukse da? langarmet body under? Det er jo ikke så varmt...

Førstegangsfødende så kjenner meg så utrolig usikker på hvilke klær jeg skal pakke til jenta mi....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror rett og slett jeg må se an været den dagen jeg skal reise hjem med babyen jeg.. skal ha med både kjole og sparkebukse, så får jeg se hva jeg velger å ha på henne:) skulle det bli skikkelig væromslag, så har jo pappa mulighet til å ta med seg klær når han skal hente oss:) Så nøyaktig hva hun blir å ha på seg, det kan jeg ikke svare på:)

Skrevet

Det er jo veldig vanskelig å si nå hvilket vær det vil være den dagen vi skal reise hjem...

Jeg har pakket body, strømpebukse og en strikket dress, samt en lue. Men om det passer til været, vil jo tiden vise.

Det er jo ikke noe i veien for at pappa'n kan ta med noen klær om du skulle ha pakket "feil":-)

Skrevet

Vi har kjøpt inn et hentesett i tynn fleece/bomull og skal ha body under dette. Og så tar vi med oss et helseteppe i tilfelle det blir kjølig. Satser på at det blir nogenlunde i august?

Skrevet

jeg har med en gul sparkebukse ,en hvit body, og en gul jakke som hører til sparkebuksen, en tynn hvit lue og et par hvite sokker! De anbefaler at alle barn har lue på, uansett årstid...!selvom det er varmt, velger jeg å kle ungen og heller droppe dyne!

Har og pakket med et par rosa sokker, da de sa jeg ventet jente på UL i uke 18..men har vært på veldig mange UL etterpå , der de ikke greier se kjønnet, så da stoler jeg ikke på noe før jeg ser bebisen!

Vist jeg får en jente, kommer nok en eller annen til å køpe kjole, og vist jeg føler for det der og da vil jeg nok bruke den, MEN jeg vil da ha strømpe på og langermet body..og fremdeles lue..!!

Anbefaler dere å ha sokker på barna under hele oppholdet, da det blir lettere for legene å stikke barnet i foten og ta blodprøver! alltid lettere å få blod av varme ben, enn kalde!! fikk skryt da jeg gjorde det forrige gang med babyen! fødte 15 mai den gangen, og 17 mai kledde jeg babyen noen timer i vanlige klær, noe de på avdelingen syntest var så fint, siden det var nasjonaldagen..hehe, men det var klær jeg fikk i gave, ellers sparte jeg klærene til jeg kom hjem, og brukte sykehusklær mye, for baby gulpet en del...!

Skrevet

Å tusen tusen takk for alle svar jenter !

Føler meg jo litt dum, vet jo at alt dette vil jeg lære meg, men når en sitter å er førstegangs å skal pakke den bagen så stoppa det helt opp i hodet mitt...

Lykke lykke til til dere alle sammen !

Skrevet

Kjole hadde nok sett litt rart ut på vår lille gutt..... Bare tull, selvfølgelig, men måtte le litt på tanken :-D Har ikke tenkt så mye på dette enda, så det var bra å få noen tips. Er ikke førstegangs for meg eller samboer, men det er lenge siden sist. Så det er ting jeg lurer på: Skal dere ta med barnet i baby-bilstolen? Da er det jo ikke vits i voksi-posen, men kanskje heller ei dyne eller babyteppe?

Skrevet

Her blir det hentesett som er strikket av bestemor (i bomull).

Skrevet

jeg og svigermor var og handlet reis hjem klær.Det var en strikket sparkebukse med en strikket jakke i beige,samme med lue og sokker.så hvis været er fint så tar jeg bare mindre klær på men har ett sett som er klart ihvertfall. Vet ikke om det blir gutt eller jente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...