Gå til innhold

Hvordan ser natta ut for dere med 3-4 mndsbabyer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Vet ikke helt timsi. For noen uker siden la vi mellom 22 og 23. Så fant vi ut at vi ville ha kveld. La så litt og litt tidligere. Er kjempe glad for at det funker, men tør ikke håpe at det skal fortsette...

Våknet tidligere klokka 05, men etter at han var til manuellterapeut med nakken, sov han lenger fram til første måltid og derfor også lenger om morgenen.

Hvordan sover din lille røver da?

Da han var ca 1,5-2 mnd begynte vi å legge ham kl 21 (nå legger vi ham kl 20.30) for så å sove 6-7 t før han skal ha mat. Våkner ofte en gang før dette å, men da bare putter jeg i smokken. Etter nattmåltidet sover han som regel til "morgenen" (ofte mellom 6 og 7).

Selv om vi har veldig fast "kveldsrituale", varierer det en del hvordan natten blir. Alt kan variere fra natt til natt med +/- 1-2 timer, men stort sett går det veldig greit med kun 1 nattmåltid :o)

Tassen er 4 mnd og legges kl. 19.30. Jeg tar han opp og gir MM kl. 23, for så å legge igjen. Han sover til mellom 6-8, det vanligste er at han får mat mellom 7og 7.30. Kan anbefale den matinga kl. 23, han sovner igjen med en gang etterpå (lite lys og lite lyd er viktig), og jeg kan gå og legge meg og få en full natts søvn. Redder humør, energi, ekteskap og livslyst spør dere meg ;-)

Har også vært engstelig for at dette ikke skulle vare, men nå har det gått i nesten 4 mnd (de første ukene var litt annerledes da), så jeg håper dette viser hva slags sovehjerte tasseladden vår har :-)

Jaa nå skal dere høre. Vi hadde det kjempefint en periode etter vi begynte med faste rutiner, men nå i det siste er det blitt slik:

Legger henne syv- halv åtte, og hun sover senest åtte omtrent hver kveld. Så våkner hun igjen etter en times tid og skal ha "påfyll". Vi legger oss rundt tolv, og da kan det også hende hun våkner og skal ha merematmerematmeremat. Klokken 02.30 er hun ferdig uthvilt og klar for å stå opp. Så da kan hun ligge og pludre og sparke et par timer før hun finner ut at hun kanskje skal sove litt til. Da kan hun sove til rundt seks, og er definitivt lei av å ligge. Hun skriker ikke i det hele tatt. Så jeg tror ikke hun har vondt noen steder. Hun er ikke interessert i å spise så jeg tror ikke hun er sulten. Hun har tørr bleie, og alt sammen "stemmer" liksom.

Så hvis det fortsetter slik vet jeg ikke hva jeg gjør... Håper det er forbigående....

Det var noen kjenninger som fikk omtrent samtidig som oss, den ungen sover fra syv om kvelden til ti neste morgen. Uten mat.

Merkelig at dette skal være så forskjellig.......

Jeg er ganske fornøyd...

Nora er 3 mnd - vi legger henne kl. 21 og da sover hun gjerne til 6 - halv 7 om morgenen. Etter litt nusse sovner hun igjen og våkner i 9-tiden. Enkelte netter våkner hun også i 4-tiden og vil ha litt nusse, men de nettene blir sjeldnere og sjeldnere.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...