Gå til innhold

Skal studere skoleåret 2006/ 2007 er aleneforsørger for 4 barn venter nr 5 i oktober.

mummy five

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt om fult stipend og fult lån! Hva kan jeg vente å få? Venter barn i oktober. Hvis jeg tar fødselpermisjon hva kan jeg da vente å få utbetalt hver måned? Jeg tar voksenopplæring.

Er det noen som kan gi meg råd om hva som er mest lønnsomt for meg å gjøre fremover?

Håper på mange svar.

Fortsetter under...

Dette står på Lånekassen sine sider:

Det kommer an på hvor mange barn du har som er født i 1990 eller senere og hvor mye ektefellen/samboeren din har inntekt. Maksimalt forsørgerstipend er 1290 kroner per barn per måned for de to første barna og 830 kroner for de neste. Forsørgerstipendet blir redusert med 60 prosent av det ektefellen/samboeren din har over 20 570 kroner i bruttoinntekt per måned.

Dvs. du får 8000 per mnd (inndelt slik: 16 000 + 6000 + 6000 + 6000 + 6000 per semester) pluss 5070 i forsørgerstipend, dvs. 13 070 per måned i gjennomsnitt.

MEN; har du studert dette skoleåret også? Du må ha mottatt støtte fra Lånekassen i minst 6 av de siste 10 mnd for å få utbetalt fødselsstipend. Så dersom du ikke har studert dette semesteret som nylig ble avsluttet, så må du fortsette studiene med baby uten å ta permisjon for å få penger fra Lånekassen...

Lykke til:o)

hei og takk for svar.

jeg er student på andre året så jeg har tidligere fått stipend.

jeg har hørt så mye blant annet at jeg har krav på en engangsstønad fra lånekassen selv om jeg får fra trygdekontoret.veldig forvirrende dette så jeg håper jeg kan få klarhet i dette

:):):):):):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...