Gå til innhold

Alvorlig med kynnere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 26 uker på vei, og har hatt mye kynnere hele tiden, men idag er det litt spesielt. Dagen begynte med at jeg og sambo hadde sex, vi skulle deretter ut på tur. Det var vel da det begynte skikkelig. Magen har egentlig stått som en eneste stor kul i hele ettermiddag. Jeg har en liten sønn på 9mnd, så jeg MÅ være aktiv.. løfter og bærer etc. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, for det er vel kanskje ikke helt bra dette her... Skal sies at jeg ikke kjente åpningsriene med sønnen min, derfor er jeg litt ekstra nervøs. Vil virkelig ikke føde nå så tidlig....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det var på denne tiden eg blei sjukemeldt i sist svangerskap...hadde to sentimeter opning, og masse kynnere! våkna av dei på natta og var ganske vonde. få deg ein time til jordmor, og få ho til og sjekke om at der ikkje har begynnt og opne seg...

Skrevet

hei.har selv det problemet.har sterke,vonde kynnere hele tiden.nok at jeg går jeg i en trapp,så setter det i gang.

sist fødsel starta uten rier.merka ingenting før alt nesten ramla ut.

var på sykrhuset fredag for dette,og kynnerne hadde ikke modna noe.utrolig men sant!! er så kraftige til tider at jeg puster meg igjennom di.fikk beskjed om fortsatt ta det med ro,og ringe hvis det forandra seg.

råder deg at du ringer lege å prater med han,eventuelt får en sjekk.så vet du at du har gjort det..du bør også ta det med ro,så roer det seg vel.

lykke til,og ta signalene på alvor.

Skrevet

Kan du ikke ringe føden da? Snakk med dem du så får du komme til en sjekk om de syns du skal det....Det beste rådet jeg kan gi!

Tror du kan få hard mage hvis man stresser mye....Så det hadde nokk vært lurt om sambo tok seg av gutten, mens du fikk slappet av litt!

Men ring føden er du snill...De kan dette.... =)

Skrevet

huff.. sambo er på trening, og lillegutt er ikke i form, så han vil helst spise meg opp.. Må bæres hele tiden.. SYND at han er 10 kg..... jaja, sambo kommer vel etterhvert. Får dårlig samvittighet av å ligge på sofaen og.. men må man så må man.. ringer jordmor imorgen jeg, hvis det ikke har gitt seg. Mamma er jordmor også, men hun blir så hysterisk når jeg spør... overnervøs når det gjelder sine egne vettu,,

Skrevet

Ja...Ta det me ro når sambo kommer hjem! Har fullt av helsepersonell i familien....Å det er grusomt å spørre dem om ting=)

Pappa er ambulansesjåfør....Håper han ikke har vakt når det skjer...hehe=)

Skrevet

Jeg ville ringt og fått sjekket om livmorhalsen har begynt å modnes.. Jordmor sa til meg at om jeg fikk kraftige kynnere etter sex, kunne det hende at livmorhalsen min var overfølsom og reagerte på sæd. Derfor kunne det hende at man ville få beskjed om at man måtte bruke kondom resten av svangerskapet...

Skrevet

De fleste kan gå med kynnere i lang tid uten at de går over til rier, mens hos andre skjer det motsatte. Det blir derfor litt vanskelig å svare på spørsmålet ditt. Selv har jeg vært plaget med MYE kynnere siden uke 18. Fikk premature rier i uke 26 og 27, men dette gikk heldigvis fint. Er nå i uke 38, og den lille jenta ligger fortsatt og koser seg i magen. Kynnere i seg selv er jo ikke farlig, da det er livmoren som trener seg opp til fødsel. Men mye kynnere kan likevel være et tegn på at man bør ta det litt med ro. Det beste er at du tar det opp med din lege/jordmor. Det du skal være obs på er hvis kynnerne blir vondere og kommer regelmessig. Det er først da de kan påvirke livmorhalsen din. Det er ikke unormalt at du får ekstra mye kynnere etter sex heller, uten at det er farlig i seg selv. Andregangsfødende er også ofte mer plaget av kynnere enn førstegangsfødende. Men uansett; jeg vil anbefale deg å ta dette opp med helsepersonell da de er de beste til å vurdere din situasjon:-D Dette går helt sikkert fint!!!!

Skrevet

Jeg har også masse masse kynnere denne gangen, som visst nok er mere vanlig når man er 2 gangs fødende. Men jeg får mere og mere vonde kynnere etter sex, og har fått beskjed om og bruke kondom resten av svangerskapet. Rett og slett for at livmorhalsen reagerer med de greiene som sæden inneholder. Men jordmor sa også at det ikke nødvendigvis vil si at sæden vil sette i gang fødtselen enda, men mest for at jeg skal slippe og plages med smertene som følger med det..

Men er du redd syns jeg absolutt det er på sim plass at du får sjekket livmor halsen din..

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...