Gå til innhold

August: Hunder, katter og nyfødt baby


Camilla H

Anbefalte innlegg

Vi har 2 hunder og 2 katter som er blitt veldig bortskjemte og jeg begynner å lure litt på hvordan dette blir når vi får en baby i tillegg.

Er det noen som har noen gode råd om dyr og baby eller har noen erfaringer?

Vil jo si at dyrene våre er verdens snilleste og utfordringen ligger vel i å lære barn å behandle dyr ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har bare en katt, og for oss har dette vært helt uproblematisk. Da lillegutt på nå 18 mnd ble født, holdt jeg hele tiden oppsikt over hvor katten befant seg (om hun var ute eller inne), slik at det ikke skulle være fare for at hun la seg i senga. Selv om hun også er verdens snilleste og mest tålmodige katt, er det jo forståelig at hun vil sove i en myk og lun seng med bamse ved siden av seg;-)

 

Barn har veldig godt av å vokse opp med dyr, men likevel tør jeg aldri helt å stole på at dyrene skal være forutsigbare og "snille". Barna her behandler også katten med den dypeste respekt, til og med lillegutt. Han fant ut en gang at katten hadde skarpe kanter, og det holdt i massevis for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...skarpe kanter:):)

vi har også katt og jeg har lest litt om det for å gjøre meg klar...

så det jeg iallefall har gått til innkjøp av, er en lekegrind, som barnet kan ligge alene i...hundene kommer jo jallefall ikke oppi der..men katter kan være lure...så der bør du vel fulge med...

du kan også få kjøpt myggnetting til sprinkelsenga...som er beregnet for at katter ikke skal kunne hoppe oppi:)

 

vi har også prøvd å trappe litt ned på kosingen (vanskeli), men da blir det iallefall ikke sjokk og sjalusi når vi plutselig ikke har like mye tid til henne:)

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også kjøpt lekegrind og håper katten holder seg borte derfra. Tror egentlig ikke at det blir noe stort problem. Vår katt er ikke vant til barn, og vi ser at den ganske raskt trekker seg unna når vi har små barn på besøk.

 

Vil også si at jeg tror det er veldig viktig at barn blir vant til dyr. Han sett mange eksepel på at unger er redde både katter og hunder. Det ønsker jeg ikke at mine barn skal bli....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg helt enig i, samtidig som jeg tror det er veldig lurt å lære barn til at de ikke skal gå bort til fremmede hunder og klappe dem sånn uten videre. En kan aldri stole på en hund, sånn 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette gruer jeg meg fælt til.. vi har to katter, og jeg elsker dem over nesten alt på jord.men samboeren min har sagt at vi må kvitte oss med minstetøtta hvis vi skal ha barn engang..for hun er rett og slett GAL!Og hun krever konstant oppmerksomhet,og det skjønner jeg egentlig ikke,for jeg koser like mye med begge to. Men,minstepusi er skikkelig pappapusi. Hun bryr seg søren om hva jeg sier,kun om hva han sier.Så,jeg er litt redd for at når det blir jeg som blir sittende hjemme,så komme jeg ikke til å få ett barn,men TO å passe på..å man har vell mer enn nok å gjøre etter førstefødte :)

 

Men jeg vil jo også at barna mine skal bli vandt med dyr,for det ble begge vi to..men det er jo også så fælt å måtte gi bort lille søte pusen min (heldigvis får jeg beholde gammelkatta,for ho er så snill å go,å bryr seg ikke om å ska ligge sammen med noen andre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må dere kvitte dere med katten før ungen kommer. Det kan jo hende at det går mye bedre enn dere tror med både katt og barn... Jeg ville sett an situasjonen. Du vet jo ikke hvordan katten reagerer på ungen....selv om katten høres litt små-gal ut...

 

Lykke til uansett!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...