Gå til innhold

Dere som pumper og gir på flaske....

Anbefalte innlegg

Ser ut som om dette er noe jeg må fortsette med, siden tulla ikke er så interessert i å suge på puppen, og jeg blir veldig sår på puppene av all prøvingen. Har noen spørsmål ang. dette:

- Hva er grunnen til at DU gjør dette i steden for å amme?

- Hvor ofte pumper dere pr dag?

- Gir dere mme i tillegg?

- Syns dere dette har fungert bra over lange perioder? Tulla er bare 11 dager gammel nå, vet ikke hvor lenge jeg vil fortsette med dette. Får se hvor lenge jeg holder ut :)

- Hvor lenge har dere gjort dette/har planer om å holde på hvor lenge???

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5464739-dere-som-pumper-og-gir-p%C3%A5-flaske/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja , det er mye arbeid med pumping for å så gi på flaske. Vet ikke hvorfor ikke jenta di klarer å suge skikkelig, men jeg ville anbefale deg og få oppfølging av en ammehjelper slik at du får hjelp til riktig tillegging og sugetak- for de fleste løser problemene seg med riktig oppfølging.

Ta kontakt med en ammehjelper der du bor så får du hjemmebesøk for å se om det er mulig å løse problemet. jeg vet at noen holder ut lenge med pumping, men for noen blir det alt for slitsomt i lengden. De som må gi opp er like gode mødre, klart det kan være leit å gi opp, men husk uansett hva du velger er det ditt valg- og det som passer best for dere. Se ammehjelpen.no ( der finner du tlfnr, kan sende e- mail eller chatte)

Hei!

Jeg har måttet pumpe meg siden han ble født (snart 11 uker siden!!).

Grunnen til det er at han kom til 3 uker før tiden, og fikk ikke til å ta puppen. Ble bare trett og sovnet med en gang. Virket som han ikke hadde nok krefter til å suge, samt at han ikke klarte å gape over helt..

Pumper meg til hvert måltid, Ca 5-6 ganger for dagen... Må si jeg er brukbar lei av det!!!

Jeg gir mme før han legger seg og noen ganger en gang i løpet av dagen. ( Hvis jeg ikke rekker å pumpe meg først)

Driver å tester nå om han kan få bare mme. Har prøvd ut dette noen dager i tillegg til at han får ca 2 mm måltid hver dag. (Må jo ikke få for brå overgang)

Jeg føler at jeg ikke får noe tid til noe. All min tid går med i å pumpe meg, gi han mat og vaske pumpe og flasker!!! Tenkte jeg skulle drive på med dette til han ble 4 mnd, men jeg vet ikke om jeg klarer stort lengre. Får jo så vondt i puppene av all den pumpinga.

Ja, det høres litt enklere ut... Jeg sitter med en avent håndpumpe!!! Går ikke så veldig fort. Orker liksom ikke å tømme begge hver gang. Kan sjekke med helsestasjon om å få låne en der.

Takk for tipset! :-)

Annonse

He he!

Ja, jeg kjenner det veldig godt i den ene hånda... Var litt redd for at det skulle utvikle seg til senebetennelse, men jeg fikk tøyd ut skikkelig noen ganger, så det ble bedre...

Får sjekke med ammehjelpen om de har noen tips. Regner med at de har det her i Trondheim!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...