Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode råd for hva jeg kan gjøre for å få bukt med sjalusien min? Har alltid vært litt sjalu, men det er blitt verre nå mens jeg går gravid. Ingen god følelse dette:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva gjør han siden du er så sjalu da?

Skrevet

Rett oppmerksomheten mot deg selv i stedet. Spør deg selv hvorfor du har så dårlig selvtillit at hva en annen gjør skal bety så mye? Prøv å gjøre noe med det i stedet - les f.eks. bøker om kognitiv psykologi, hvordan få bedre selvfølelse, elske seg selv og trives med seg selv... En som har det godt med seg selv og er glad i seg selv og som har en sterk selvtillit innser at hvis partneren velger å gå fra en eller gjøre noe som ikke er akseptabelt i et forhold, så er det HANS tap!!!! DU klarer deg fint, du må bare velge å tro på deg selv :) Okei - hva er det værste som kan skje? At han ikke elsker deg mer? Tenk ett skritt videre - hvis han ikke elsker DEG, så er han ikke verdt din anstrengelse!! Finn heller en annen som fortjener deg!!

Skrevet

Jeg er også blitt sjalu, aldri vært det tidligere, staret da jeg ble sammen med sambo. Stoler veldig på han, men jeg er så opphengt i fortiden hans jeg da, gir ikke uttrykk for det, men har litt vondt inni meg innimellom. Er kun min egen usikkerhet det går på og det er noe jeg prøver å jobbe med. For jeg vet det er meg han vil ha. Men jeg er redd for å miste han tror jeg, aldri hatt det slik før. Men tror du bare må prøve å bite det i deg og prøve å være "stor" på det om det gir noen mening? Vanskelig å forklare egentlig. Men vet at hormoner kan gjøre det verre, bare prøv å tenk på at det er deg han vil ha og ingen andre, og prøv å komme over din egen usikkerhet, er det jeg jobber med, og synes det virker litt og litt, ikke gjort over natta, men bare fortsett!!

Skrevet

Takk for trøstende og fornuftige svar. Han gjør egentlig ikke noe spesielt som gjør at jeg blir sjalu (han var ute i går kveld og snakket med noen jenter han kjente, noe han selv fortalte meg om)...Han går en del ut, men jeg stoler på ham og min egen bror er også sammen med ham når de går ut...så det er egentlig ingen gode grunner til sjalusien. Det har bare blitt verre med hormoner i svangerskapet slik at jeg er ekstra følsom og sårbar. Må også jobbe en del med selvfølelsen min, det er det viktigste tror jeg. Føler meg i hvert fall bedre nå, tusen takk jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...