Gå til innhold

negative holdninger

*We68*

Anbefalte innlegg

hei alle sammen!

må bare lette hjertet mitt litt...og kansje dere skjønner og har opplevd lignende selv.

jeg er 38 år og er 9+6 uker kommet med mitt 4 barn. jeg har tre barn fra før..19,18 og 16 år når fødselen skjer. og jeg og mein samboer ville ha et barn sammen. han har to da fra før...5 og 9 år.

så ble jeg gravid på første forsøk etter pilleslutt, og vi har knist og gledet oss i det skjulte noen uker nå. så bestemte vi oss for å fortelle ungene det. de tok det veldig bra..gleder seg masse. selv om nå komemr det til å synes at morra gjør sånn som "gamle" damer ikke gjør ;)

men så kom problemet, vi fortalte det til besteforeldre...ene parret tok det bra..+ to tanter/onkler..bare spørsmål" gidder dere virkelig å begynne på nytt?" men de syns det var kjekt da de forstod vi virkelig ville dette.

men så kom andre besteforeldreparet og tante/onkelparet...de klarte å komme med kommentarer som" vi har nok barnebarn nå...tenker dere ikke?..de skal opp å frem...det finnes jo muligheter når en har blitt gravid da(abort)"

det sårer meg så inderlig..og ett ord til og de får ikke se ungen en gang.

andre venner og bekjente synes det er veldig morsomt...og har bare ventet på det :)

klart enkelte tenker" at dere orker" men..............

jeg er deppa og går å lurer på om folk snakker bak ryggen min. men har heldigvis verdens herligste samboer og han sier jeg ikek skal bry meg...vi tar vårt valg og andre sitt. vi ønsker dette og det skal de drite i. de er bare misunnelig for vi har det så fint sier han.

men det plager meg uansett.....

Fortsetter under...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ Jeg blir så sint å lei meg nå jeg leser om andre mennesker dumskap å holdninger til alt som ikke stemmer med deres a4 oppfatning : Ferdig med småbarn senest innen 35 års alderen.

Har de ikke noe possitivt å komme med så be de klappe igjen.Jeg har møtt slike holdninger selv er 64 modell med 4 barn, en på 21 år, ( Ny Mann :-D ) 7 år 6,år og snart 2 år . å en ting er sikker ,det har vert meg en slik velsignelse å bli mor igjen i voksen alder at jeg leker med tanken på å få et barn til.Jeg regner med at jeg da får min del av : himmel, er dere ikke for gamle nå???? Dette må du da ta vekk !!!! Har fått høre den av en nær slektning flere ganger ja.Det kommer sikkert kommentarer om at vi ikke trenger å "befolke" verden alene.Men jeg har bestemt meg å heve meg over det,for du vet det er et ordspråk som heter mot dumskapen kjemper selv Gudene :-)

Lykke til med graviditeten!!!!!!!!!!!!!!

takk...sukker lettet over å få ut noe frustrasjon. regnet med at det ikke var bare oss nei. men jeg skal klare å heve meg over det....barnet har iallefal oss, og de som ønsker det i familien med glede rundt seg uansett.

gleder meg virkelig til å få barn nå, tenker det blir helt annerledes enn for 15 til 18 år siden ja. føler det allerede annerledes også. ikke at dette er mer ønsket, men vet mere hva jeg går til nå :)

syns du trenger et søsken som er på alder omtrent med 2 åringen jeg nå nick...så stå på :)

Annonse

Jeg har en sønn på 9 år og da jeg ble gravid i 2002 (mistet 2 ganger da) var folk positive,lissomm på tide med søsken da.

Men så ble det ingen og jeg ga opp å prøve til jeg bare plutselig uventet ble på vei i fjor.

Da var tonen en annen både over graviditeten og da jeg mistet var det rare kommentarer som du er jo litt gammel nå da litt sent å starte om igjen.

Mistet 2 ganger i fjor men ble på vei en 3.gang og er nå 35 uker på vei.

Jeg blir 38 år i år og jeg merker at folk synes det er rart med så stort sprang mellom ungene selv om det har blitt slik ufrivillig da.

Folk kommenterer at jeg begynner på nytt og at ungen får gamle foreldre osv.

Men jeg driter i dem jeg er bare glad for at babyen endelig har det bra og at det har gått bra denne gangen.

Og skulle jeg ha en til var det siste sjangsen nå syntes jeg selv så det er mitt valg og jeg gleder meg over det samme hva folk mener så vi får bare flire og heve oss over dem.

jo man skal glede seg over det. og jeg gleder meg veldig, både jeg å samboern min. vi har planlagt dette og ønsker oss dette barnet virkelig. og jeg gleder meg til magen vokser...til å vise frem magen. til å få trilel vogna med den lille oppi.

men der er et sår i gleden uansett hvordan man hever seg over folks kommentarer uansett for meg. for det sårer meg veldig at folk mååå komem med kommentarer og ikek kan glede seg med oss heller. jeg blir deppa av å gå å lure slik på hva folk sier, selv om jeg prøver å la være. samboern min og jentene sier ikke bry dere om folk. de gleder seg veldig. virker som alle hjemme utenom jeg klarer å heve meg over dette. men er vel kansje hormoner som er i ubalanse en stund..sukk.

men uansett så gleder vi oss veldig. i går var jeg å kjøpte og prøvde mammaklær og syns det var veldig kjekt...hadde bare magen vært større snart...til en forandring fra ellers da den er for stor :)

men jeg vil si dette forumet er veldig bra...får diskutere og se andre har det som en selv...og det løfter en opp og jeg skal nok klare å heve meg over alle...og det klarer dere også :)

At ikke folk kan holde slike sure kommentarer for seg selv!! Å bli gravid med et ønsket barn er jo en lykkesituasjon som bare fortjener gratulasjoner!! Det er jo ikke så uvanlig med modne foreldre nå for tiden!! Det er faktisk ganske vanlig!

Selv er jeg jo hauggammal (selv legen kalte meg en gammel dame.. ;-) 40 år og gravid med nr.2. Vi startet sent av mange grunner, det gikk ikke så lett, men nå er 2.mann (og antagelig sistemann) på vei. Fikk en kommentar av min svoger - istedet for å gratulere sa han bare: trodde S skulle bli enebarn, du er jo så gammel.... :-) - men han er jo bare barnet selv da (22)...

Og husk det er jo bare de siste ca 30 årene at det er blitt vanlig å få barna helst før man er 30-35. Før p-pillenes tid fikk jo folk barn så lenge de var fertile, dvs langt opp i 40-årene. Helt normalt og flott!! (ikke det at jeg vil tilbake til å måtte få 10-12 barn da.., men likevel: alder teller lite hvis man har lyst og er motivert for småbarn!

Synes det er bra at det er så mange modne kvinner har inne, godt å se at jeg ikke er alene "gammel og gravid".

Håper du klarer å legge de sure kommentarene bak deg og glede deg over graviditeten, og at "de negative folka" kommer etter og gleder seg med dere når de får tenkt seg om!

Ønsker deg lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...