Gå til innhold

Unnfanget "ved" eggløsning - må det bli gutt ?

16 mnd mellom

Anbefalte innlegg

I følge kjerringrådene er det sånn at om man har sex nær eggløsning får man gutt.

Stemmer dette på dere ?

Jeg vet ikke helt når eggløsning var, men mener barnet jeg nå har i magen ble unnfanget veldig nær om ikke på selve dagen jeg hadde eggløsning.

Kan vi likevel ha klart å lage en jente ?

I følge blodskiftetest og kinesisk fødselskart (ikke det på denne siden, men på babyverden eller hvor det nå er) venter jeg jente.....

Fortsetter under...

Ikke godt å si, min ble trolig unnfanget etter eggløsning, venter en gutt i følge ultralyd. Kinesisk fødselskart på BIM og Babyverden viste jente, dette gjorde også ringtesten og andre tester jeg har tatt, så man skal ikke stole så mye på disse testene eller kjerringrådene. Vi får ta i mot det vi får,og være glad for at vi kan få barn, for det er jammen ingen selvfølge, men å spekulere og ønske er lov:)

Hei Mitt-høyeste-ønske!

Jeg skjønner deg godt og synes det er lov å ønske seg ei jente (eller gutt) uten at en skal bli refset for det. Rådene sier at det er lettere å få gutt jo nærmere eggløsning en har samleie, men som med mange kjerringråd og "undersøkelser" er ikke det noen sikkerhet! Du kan derfor like gjerne være gravid med ei jente som en gutt. Jeg har to gutter og hadde samleie 3-4 dager før EL begge ganger. Så hadde teoriene stemt skulle jeg hatt 2 jenter :-)! Jeg var KJEMPESKUFFET da jeg fikk vite at jeg bar på gutt nr 2, men tiden leger alle "sår"... Jeg vil nok alltid lengte etter en jente og det har jeg vel lov til? Jeg er ikke mindre glad i mine to gullklumper av den grunn?

vilvelge

Har tre venninner som alle testet seg med eggløsningstest. De hadde sex rundt da testen var positiv. Alle tre fikk jenter. Tror det er helt tilfeldig hva man får jeg. De viktigste er at babyen er frisk syn sjeg, men selvfølgelig er det lov å ønske seg en av hver. Det gjør sikekrt alle innerst inne. Men jeg tror igjen at om det er en jente eller gutt er helt tilfeldig.

Forrige gang vet jeg vi hadde sex på EL-dagen (Men også dagene før og etter da, vi brukte kaninmetoden) og ut kom en gutt. og kin.føds,kart sa gutt

Vi har brukt kaninmetoden denne gangen også, kin.føds,kart kan gi både gutt og jente, ettersom jeg hadde EL 31 mai eller 1 juni, men vet jo av naturlige årsaker ikke hva vi får nå.

Men det med å ha sex nærme el øker sjansen for å få gutt, den gjør ikke at det ikke går å få jente. Grunnen til at sjansen for gutt øker, er at guttesædcellene lever kortere enn jentesædcellen.

For å øke sjansene for jente, anbefales det at mannen "sparer" opp, og at man har sex noen dager før EL, og så ikke mer.

Men her er alt velkomment, har litt på følelsen at det blir gutt igjen, mannen tror jeg heller mer mot jente. (Forrige gang var begge sikre på gutt)

Men jeg skjønner at noen ønsker seg gutt eller jente, men synes det blir litt drøyt å skulle begynne med kjønnssellektiv eggsinnsettelse, så sant det ikke er av helsemessige grunner...

Annonse

beklager men når du blir KJEMPESKUFFET og tiden leger alle sår for deg men at du bar på en gutt til så er det ikke rart man blir refset eller at folk blir provoserte.

For å spørre deg: hadde du hatt jente først og fikk vite at du ventet ei jente til hadde du blitt kjempeskuffet og tiden måtte lege alle sår da og?

så klart man kan lengte etter kjønn og ønske seg litt, men ærlig talt, å bli skuffet....slik samvittighet hadde ikke jeg klart.

• 4 uker senere...

Mitt høyeste ønske, det er å få et barn til og at vi blir velsignet med enda et friskt barn. Hadde vært gøy med et nytt kjønn, men........

La oss i alle fall håpe at de barn - som blir født av mødre som "ønsker så sterkt" eller blir "kjempeskuffet" - og ikke svarer til forventningene, aldri får vite det, merke det, eller føle det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...