Gå til innhold

Svømming, baby under vann, lukke-muskel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært i basseng en gang med babyen min, skal en tur nå igjen til uka. Man har jo hørt om denne lukke-muskelen hos babyer. Har lyst til å prøve å bare duppe henne raskt under vannet, men må vel gjøre noe for at den lukke-muskelen skal lukke seg? Hvordan gjør jeg dette? Noen erfaringer?

Syns det høres skummelt ut, så tviler på at jeg tør men....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går dere på babysømming? dA VI GIKK VISTE DE de oss to måter å sjekke lukkemuskelen på. Den ene er å blåse babyen kraftig i ansiktet og så dra den under, selvsagt med babyens ansikt mot deg. Det andre alt-som vi brukte-var å bruke en bøtte/kanne som vi fyllte med vann, og helte over hodet på babyen. begynte med bakhodet og helte va nover så det til slutt rant over ansiktet hans-må være to-, og da den som holdt babyen-igjen med ansiktet mot seg- så at babyen lukket seg, da dro han babyen raskt under vann.

hvis dere ikke går på organisert babysvøm, ville jeg invistert i en bok om babysvømming. der står mange ulike øvelser og jeg hadde følt meg litt tryggere.

husk at hvis babyen slutter å puste og begynner å kave, drar du hånden over ansiktet og tørker bort vannet. Da åpner de seg igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...