tusenfryd 73 Skrevet 25. juni 2006 #1 Skrevet 25. juni 2006 Er ny her og lurer på om noen har erfaring med litt for høye verdier av homonet FSH? Er ferdig med utredning og skal til Tronheim uke 32/33 for prøverørsbehandling. tusenfryd73
litjpia77 Skrevet 25. juni 2006 #2 Skrevet 25. juni 2006 Hei! Jeg har ikke så mye eraring med det, bortsett fra at jeg har det selv. Er nettopp ferdig med utredning og står på venteliste for ivf på St. Olavs H, men kommer kanskje til å få gjort det på Medicus, en privat fertilitetsklinikk i Tr.heim. I Tillegg til høy fsh har jeg litt endometriose, men det klarte de å brenne bort under en lap. i vår. Hvor høy fsh har du? Jeg har 10,5, tror jeg, på dag 2-3 i syklus. Det er visst ikke så veldig høyt, men nok til at det kan være årsak til infertilitet. Det blir jo spennende med prøverørsbehandling. Uke 32-33, det er jo ikke så lenge til heller!
tusenfryd 73 Skrevet 25. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2006 Veldig godt å høre at jeg ikke er alene om dette! Ikke at jeg ønsker andre i samme båt som meg. Har prøvd naturmetoden i 4 år nå og er klar for litt " hjelp". Venter på mensen i disse dager og skal da ringe St. Olavs i Trondheim. Skal telle 20 dager og så er jeg i gang med nesespray. Kan nesten ikke vente, jeg! Har ikke fått noe tall på hva FSH'n er. Hva er normalt da?
litjpia77 Skrevet 25. juni 2006 #4 Skrevet 25. juni 2006 Vet ikke helt hva normalen på FSH skal være.... 6-7? (REN gjetning!) Skjønner at du er spent! Dagene går sikkert saaaaakte! 4 års prøving er nok på egenhånd, da er det på tide å få litt hjelp... Bor du langt unna? Hvor lenge har du ventet på å komme igang? Jeg fikk nylig brev fra St. Olavs og der stod det at det nå var 6 mnd ventetid... Synes det er lenge jeg.
tusenfryd 73 Skrevet 25. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 25. juni 2006 Har vært i kontakt med Trondheim siden sept. 05. LAP operasjon i okt. 05. Siden da en stooor papirmølle med myyyyyyyye venting.Klarte akkurat å unngå den 6 mnd ventetiden. Ble gravid etter 2 mnd's prøving for 4 år siden, men han døde i mammas mage. Siden har det vært helt stille.......Veldig redd for at toget har gått.
litjpia77 Skrevet 25. juni 2006 #6 Skrevet 25. juni 2006 Huff, så trist.... Kan ikke forestille meg hvordan det må være å miste. Men toget trenger nok ikke være gått selv om det er gått 4 år. Det er jo utrolig hvor mye hjelp man får med ivf! (Egentlig helt fantastisk at det går an å befrukte et egg på et laboratorium!) Du får ha masse lykke til! Håper inderlig det går bra for dere del! Du må holde oss oppdatert her om hvordan det går. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå