Gå til innhold

Mai: hvor mangen?????


Fam.Martinussen

Anbefalte innlegg

her inne som har barn fra før som fikk i mai....

lurer litt på hvilken reaksjoner de eldre barna fikkda det kom en baby i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Vi har to gutter fra før, en på 2,5 og en på 4. Han eldste har jeg kun opplevd litt sjalu en gang, da hang både pappa og mamma over lille jenta og dillet og dullet verre... Mens han på 2 er litt mer sjalu ja, men nå har det gått 2,5 mnd siden hun ble født, og han har allered funnet seg mye mer til rette i sin nye rolle som storebror.

Dette har gitt seg uttrykk gjennom at han har hatt kortere lunte, skal veeeeldig lite til før han gråter og skal ha trøst og opp i fanget, dette skjer mest hvis hun begynner å gråte, eller hvis jeg sitter å ammer henne. Men det hele har faktisk gått overraskende bra, og de er begge veldig stolte av den fine lillesøstra si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei!

 

Vi har en gutt på 2 1/2 år. Fikk ei lita jente til i mai.

 

Vi har sett noen få tegn til sjalusi hos Brage, men ikke mange. Jeg hadde sett for meg en mye verre situasjon.

Han var igjennom en liten periode med ekstrem "vil ikke", men dette gikk over etter en kort stund. Han var også veldig klengete på meg, spesielt når jeg ammet. Dette pågår enda, men ikke i så stor grad som før (Bertine er nå 11 uker gammel).

En gang kunne han fortelle at politiet skulle komme å hente lillesøster... :-)

 

I det hele tatt er han ganske så stolt av lillesøster og er ikke så veldig interessert i at andre skal holde ho. Han koser mye med ho (av og til litt for mye...) og må hele tiden ha kontroll på hvor ho er.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...