Har en herlig gutt:) Skrevet 25. juni 2006 #1 Del Skrevet 25. juni 2006 jeg er ei jente på 25 år som for endel år siden brakk nakken, har kommet meg veldig bra, sliter med litt svak musklatur og spasmer men er oppgående! jeg er bare 8 uker på vei, har vært en liten overgang for meg å kutte ut smerte stillende og medisiner mot spasmer osv men tror det her skal gå bra, er redd for at det skal bli 9 tøffe mnd selv om jeg vet det er verdt det! jeg er for tiden 50% trygda og går på 50% rehabliteringspenger, noen som vet åssen rettigheter man har i en sånd situasjon? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5464194-nakkeskade/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Koja Skrevet 27. juni 2006 #2 Del Skrevet 27. juni 2006 Hei!! Jeg er ei jente på snart 26 år som fikk en nakkeslengsskade for 7 år siden.Det blir jo ikke helt det samme, men jeg sliter med kroniske smerter, og jeg er 100 % uføretrygda. I går fikk jeg en positiv gaviditetstest, som jeg ble veldig glad for, men det er skummelt også, kommer til å bli noen tøffe mndr framover, og ikke minst når den lille kommer i begynnelsen av mars.Jeg vet ikke så mye om rettighheter og sånt, jeg har ikke vært hos legen enda, og ikke vårt på trygdekontoret, der får jeg sikkert mer informasjon. Vi får ta en dag av gangen, og håpe på det beste:) m.v.h Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5464194-nakkeskade/#findComment-5483386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bodil29 Skrevet 20. juli 2006 #3 Del Skrevet 20. juli 2006 Hei Jeg er 29 år, mor til to jenter på 7 og 9 år, har nakkeskade etter bilulykke for 4 år siden. Jeg venter nå nr 3 i mars. Jeg har kuttet ut all smertestillende og jeg har allerede et smertehelvete, det blir tøffe måneder fremover og etter fødselen kan hverdagen bli ennå tøffere da jeg ikke kan ta medisiner så lenge jeg ammer... et tips til dere og meg selv er å få hyppige behandlinger, naprapat og akupentur er blitt meg anbefalt, men det koster jo sef penger. Jeg er 7+4 uker nå i dag og jeg gleder meg til barnet kommer, jeg vil anbefale dere å melde dere inn i Uloba, og få søkt kommunene deres om brukerstyrt personligassistanse..... slik at livskvaliteten blir ivaretatt. Jeg er medlem der og de er behjelpelige med rettigheter osv. Trygdekontoret er ikke stort behjelpelige i slike tilfeller... legen kan søke om grunnstønad og hjelpestønad for hjelpemidler dersom dere trenger det, men ellers er det kun de vanlige tingene som trygdekontoret hjelper med, og det er papirsøknader... Jeg er 100% på attføring og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre i fremtiden da nakken stopper en del muligheter... men til dere begge: Nyt svangerskapet ta livet med ro og følg deres hjerte. Lykke til, håper å høre hvordan det går med dere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5464194-nakkeskade/#findComment-5683039 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå