Gå til innhold

Trenger råd fra erfarne....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita tulle på 11 dager. Hun sover som en stein på dagen, gjerne 4-5 timer i strekk. Men så kommer kvelden, og da er det mat, leggetid - så våkner hun igjen om en time til halvannen gjennom hele natten og er sulten. Hun gir seg ikke med grininga før hun får mat....syns det er litt mye å gi mat hver halvannen time natta gjennom. Hun får forresten på flaske, så har kontrollen på hvor mye hun får også. Gir rundt 80 hver gang på dagen, og litt mindre på natta siden det er så ofte. Hva kan jeg gjøre for å få henne til å snu om på dette, å få henne til å sove mer enn en time om gangen om natten? Trenger gode tips ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gir jenta vår på 3 uker mme hver kveld. Da gir vi 90 ml. Har gjort det hele tiden.Og da sover hun 5-7 timer om gangen. Hun sover veldig gått da:o)

Skrevet

Jeg tror tulla di vil justere seg fint inn etterhvert!! Gi det bare noen dager til så kommer det nok snart mer i orden. Men du kan jo forsøke å vekke henne forsiktig etter noen timer på dagtid, evnt gi henne mens hun enda sover. Kanskje andre ikke er enige i meg i det, men... Jeg ville gitt henne så mye hun ville ha på nattmåltidene også, slik at hun får spise seg mett og ikke våkner så raskt igjen. Det er ALT for tidlig å prøve å venne henne av med nattmat uansett, prøv heller å få til mer skikkelige måltider.

Jeg har amma hver 2-3 time på natten helt til for noen dager siden, og gullet mitt er 21/2 mnd nå. Men nå vil han bare ha hver 4 time, deiilig;)

Skrevet

La henne ihvertfall ikke sove lenger enn 4 timer i strekk om dagen. Vekk henne gjerne etter 3 og gi tørr bleie og mat. Hvis hun får spist mer om dagen så sover hun mer om natten. :)

Skrevet

jeg ville nok vekt henne på dagen, og ikke latt det gå mer en tre timer mellom måltidene på dagtid, de trenger litt hjelp disse små til å skjønne forskjellen på natt og dag.. tror du må hjelpe henne litt til å snu døgnet, og ikke la henne sove så lenge om gangen på dagtid. det er mange som mener at det er for tidlig med rutiner når nurket bare er 11 dager, men jeg har litt tro på rutiner jeg da, og så mener jeg at selv om barna skal få styre litt selv, så trenger de litt hjelp på veien og rutiner og forutsigbarhet skaper trygghet, har jeg erfart:) masse lykke til!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...