Tirilille Skrevet 25. juni 2006 #1 Skrevet 25. juni 2006 Lillebror fikk forrige helg ei skikkelig forkjølelse med snørr, hoste og verking fra øynene. Feber opp mot 38,5 i 3 dager. Nå er det over ei uke siden han fikk feber, men har fremdeles småfeber. Det vil si - "feberen" ligger like under 38, og er vel teknisk sett ikke feber. Men det er åkke som slitsomt for en liten kropp å ha nestenfeber så lenge. Har ikke vært til legen med ham ennå, for han virker egentlig ikke syk, spiser godt, men er litt grinete på dagene og er ikke helt fornøyd. Er det vanlig at disse små har "småfeber" så lenge, eller kan det være noe bakterielt som han må ha antibiotika for (vil helst slippe det!!))?
futte (tm) Skrevet 25. juni 2006 #2 Skrevet 25. juni 2006 Kanskje det er tenner på gang? Tror ikke det er noe bakterielt siden feberen er så lav, men nå har jeg egentlig ingen peiling. Jeg ville ringt legen bare for å hørt hva han mente.
Blomman Skrevet 25. juni 2006 #3 Skrevet 25. juni 2006 Det samme med lillebor her, feber rundt 38 i uke, hoste og survete. Vært hos legen for å få efedrin vi, men det er så og si umulig å få det i han - er jo vant til bare pupp(5 mnd). Måtte få påfyll med øyesalve på fredag - og da ville hun at vi skulle komme tilbake på mandag hvis han ikke var bedre - ser ut til at vi må ringe legen i morgen ja. Min har spist litt dårligere og hatt få våte bleier, men er ikke dehydrert (jg er sykepleier så passer godt på). Så da blir det nok noen prøver på lillemann, crp og urinprøve tenker jeg. ring legen i morgen du og - og god bedring til lillebror
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2006 #4 Skrevet 25. juni 2006 legevakten sa at hvis barnet har hatt feber i over 3 eller 4 dager må du kontakte lege..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå