Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann alle pergotupper:-)

Tenkte det kunne vere kjekt med en egen tråd for oss som skal gå/går/har gått på pergo. Kjekt å komme i kontakt med noen i samme situasjon:-) Ser det er mange av oss her inne.

Eg holder på med min første doble pergokur. Er idag på dag 23, og hadde positiv el-test på dag 22 og idag.

Spennende tid fremover.

Noen fler som vil hive seg med her?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5462866-pergotuppers-skravletr%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei :)

Jeg er i min første pausemnd jeg. Gikk på en dobbel kur forrige mnd. Da hadde jeg el på dag 17. Regner med at jeg har el nå i disse dager.

Jeg tør egentlig ikke håpe for mye på disse pillene, er så lei av å bli skuffa. Har liksom bare lyst til å komme igang med videre utredning, f.eks lap eller røntgen.

Men skal se at det plutselig skjer noe når vi minst venter det :)

Lykke til!

Gjest Bjørnen Collargol

Hei!

Jeg er på min første pausemåned nå også. Jeg fikk el på dag 16-17 med pergo, denne måneden fikk jeg el på dag 14-15...... Så jeg får se om mensen dukker opp om 1,5 uke....

Har el på egenhånd, men tar pergo for å få litt mere futt i eggene mine:-)

Eg og har EL på egenhånd, men har slitt med lange uregelmessige sykluser pga PCO. Var til fotsone/refleksonogi noen ganger i februar/mars og etter det har tanta komt 3 måneder på rad:-) Virkelig å anbefale. Føler at kroppen endelig er begynt å fungere litt igjen etter 10-12 år på p-pillen. Kommer IKKJE til å begynne på pillen igjen før eg er ferdig å få barn. (vist eg kan få da.....)Det er helt sikkert....

Spennende å prøve pergo. Kjenner flere som har blitt gravide med det, så får håpe dette funker på oss også. Har ei venninne som har blitt gravid 3 ganger med pergo. Den ene gangen ble det tvillinger:-)

Hvor lenge har dere vert prøvere? Eg sluttet på p-pillen i mai-05. Var uten mensen et halvt år etter dette.

Krysser fingre og tær for oss alle sammen!!!

Har tatt tre doble pergokurer uten resultat. Fant ikke EL de to første periodene, men testa nok for tidlig. Hadde positiv EL test på dag 20 på tredje kur. Er nå på dag 17 i pergofri måned, og skal på videre utredning på tirsdag. Tror det blir lap på meg da. Har ikke hatt så mange bivirkninger av Pergo. Hører det er mange andre som har det. Var litt uvel et par dager første gangen, og hadde litt småvondt i eggstokkene de to andre gangene. Men kan ikke klage. Slutta på pilla jan 05, men sleit med ustabile sykluser det første året. Nå har syklusene mine vært på 33, 36 og 39 dager. Ikke til å bli klok av.

Nok en pergotuppe her.

Jeg er i pausemåned etter min 2. dobbelkur. Det er forsåvidt pause prøvemåned også. Hadde hydropertubasjon (slags lap) denne måneden og måtte hoppe over prøvingen ei uke. Jeg får EL av meg selv, men legen ville gi meg det lille dyttet. Neste pp vil jeg hoppe over pergoen. Jeg får ingen bivirkninger, men el kommer så irriterende seint i forhold til medisinfri sykluser. Dessuten har jeg vært og spylt egglederene, så jeg håper og håper at det skal virke som dytt i stedet:-)

Gjør det ikke det, tar jeg pergo den påfølgende pp'en:-)

Annonse

Hei og hå alle pergo`er :)

Jeg skal begynne på min første pergo kur i morgen og jeg gruer meg egentlig litt fordi jeg tror jeg kommer til å bli gravid, men så vet jeg nesten at det vil ende med en negativ graviditetstest. Men det skal bli spennende og se om jeg får EL. Har hatt uregelmessig mens nå i 1, 1/2 år etter 5 år med p-piller, men nå fikk jeg mensen ut fra en syklus på 36 dager ( har vært 3-4 mnd mellom hver gang ). Kan det være et tegn på at det begynner å komme i orden mon tro?

Hva er deres pergo erfaringer? Føler dere på dere når dere får EL? Er det umulig å unngå å vite at man har EL hvis man har EL?(?) Måler dere temp også?

Klem

Hei Vil_bli_gravid_men _sliter

Vil anbefale deg å ta eggløsningstester når du begynner på pergo. Det har eg gjort. Har slitt med uregelmessig syklus selv, men 3 siste månedene har eg hatt tr ganske rregelmessig(35 og 38 dagers syklus)

Ser at mange får positiv el-test på dag 14-20 men eg fikk positiv test dag 22 og 23(idag) det stemmer overens med en syklus på 36-38 dager trur eg. Så ikkje gje opp testingen:-)

Eg holder på med min første doble kur så eg har ikkje så masse erfaring med pergo enda. Bivirkningene eg har hatt så lang er litt synsforstyrrelser, og veldig trett. Såre pupper igår men ellers alt bare bra:-)

Eg temper ikkje.

Har du fått svar på hvorfor du har uregelmessig syklus? Eg har vert på innvendig ul, og fått påvist cyster på eggstokkene(PCO)

Et vanlig tegn på det er vist uregelmessig/sjelden mens. Ellers var alle prøvene fine heldigvis.

God natta alle sammen;-)

Slenger meg med dere jeg!

Er på min første doble pergokur nå. Har ikke hatt noen bivirkninger, så dette har gått bedre enn forventet. Fikk overraskende nok EL før jeg var ferdig med kuren også. Morsomt å endelig få en positiv test - selv om det bare er eggløsningstest;-) håper også at tanta blir litt mer regelmessig også.

Ha en god kveld!

Heisann:):)

Jeg går nå på min 2 dobble Pergokur og er nå på dag 10 i sylusen.

Forrige kur fikk jeg positiv EL test på dag 17og i pausemnd på dag 20,så det blir spennende å se om jeg får det tidligere eller senere denne gangen:)

Er det mange av dere som har bivirkninger?

Jeg har så utrolige humørsvingninger, kan bli rasende på ingen ting også har jeg hetetokter(det hadde jeg ikke på første kuren)

Men det er jo verd det om jeg skulle få en liten spire i magen:))

Jeg er også en pergotuppe!

Er på min første doble kur og er på dag 16 i dag. HAr kjørt annenhverdag-metoden siden dag 8 og skal vel holde på tom dag 20. Men får se om det blir en EL snart da.... Har ikek slått ut ennå i alle fall.

Jeg har hetetokter, kvalm, vondt i magen og livmora og litegranne hormonell. Blir fort sur merker jeg..... Ellers er jeg ganske trøtt også og puppene mine har begynt å leve sitt eget liv hvor de har vokst, er superømme og produserer nå littegranne melk..... ååååååhhhhhhh...... bivirkkninger er noe drit!!!!

Hei!

Jeg er også pergotupp nå ;0)

Tok min siste pergotsbletter i går. Er i min første pp.

Så fra imorge.. dag 10, skal jeg kose meg annenhverkveld en stund fremover.. så får vi se da..

Jeg har pcos, så eggløsningstester er vel ikke no vits at jeg tar tror jeg.

Vi får se.

Krysser fingrene for alle her!

Lykke til alle pergotupper!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...