Gravidigjen! Skrevet 25. juni 2006 #1 Del Skrevet 25. juni 2006 Torsdag 15. juni kom verdens skjønneste gutt, Levi Martinius, til verden. Jeg hadde termin 9.juli, så han kom nesten tre og en halv uke for tidlig, noe som resulterer i at han er litt liten med sine 2670g og 47 cm. Fødselen startet med vannavgang natt til onsdag 14.juni, vi dro innover til sykehuset, men da riene ikke hadde kommet skikkelig igang enda, reiste vi hjem igjen for å vente på dem. Og vi ventet, og ventet.. og det fortsatte å renne vann ut av meg hele tiden. Bare litt og litt altså... Da klokka nærmet seg 18.00 begynte mensen-murringene å bli litt kraftigere, og jeg ringte til sykehuset igjen. De var fortsatt ikke regelmessige, så nok en gang ventet og ventet vi. Så, rundt klokka 00.30 begynte det jo å gjøre litt vondt, så selv om det ikke var regelmessig 8-10 min mellom de, reiste vi innover igjen. (Det må forresten nevnes at hvis riene ikke kom igang av seg selv, skulle de sette meg på kur torsdag morgen klokka 08.00- noe jeg selvfølgelig helst ville slippe.) Da vi kom frem rundt 01.00, møtte vi på ei helt vidunderlig jordmor. Hun var bare helt fantastisk!!!! Hun sjekket meg, og fant ut at jeg hadde så å si ingen åpning, men med litt strekking og tøying med sine to fingre, hadde jeg plutselig 2 cm åpning. Jeg og min kjære, som var helt suveren under fødselen, tok en liten spasertur på sykehusområdet, i håp om at fødselen snart skulle sette i gang for fullt. Fortsatt skjedde det svært lite, og vi la oss til å sove sånn rundt klokka 02.30. Riene var fortsatt ikke så ille, så jeg klarte å sove litt mellom de, men så!!!! Rundt klokka 04.00 begynte de for fullt, og fra klokka var rundt 04.30 ble lystgassen min beste venn! Og de pausene som man sier man får imellom slagene, tror jeg hadde glemt meg.. her var det konstante rier!!! Jeg takket også ja til epidural, samtidig som pressriene hadde begynt for fullt, så den epiduralen rakk visst ikke å virke, før den skjønneste gutten av dem alle ble lagt på brystet mitt. En stolt far klippet navlestrengen min, og lille Levi Martinius festet også et godt grep rundt pekefingeren til sin far.. og slik lå vi en liten stund og beundret vårt lille mirakel. Jordmor dro ut både morkake og sydde et skrubbsår nedentil, og jeg merket så og si ingenting til det. Jeg hadde forresten smurt meg flittig med jordnøttolje nedentil siden uke 32, og hverken revnet eller fikk en eneste rift!!! Kun dette "skrubbsåret" altså, som hun ville sy igjen litt da hun mente det ville bli sinnsykt vondt å tisse etterpå! Den følelsen man får når man får lagt barnet sitt på brystet er helt ubeskrivelig.. Formen min var også forresten helt topp! Jeg satt opp nesten med en eneste gang, og jeg var oppe og dusjet og spaserte også selv bort til barselavdelingen. De vonde riene ble glemt med en gang, og det er ihvertfall sikkert at jeg vil ha flere barn!! Nå har vi funnet oss godt til rette hjemme, og stortrives med nurket. Min eneste bekymring er at han ikke legger på seg så veldig.. Skal til helsestasjonen igjen imorgen og få han veid.. Er litt nervevrak på grunn av det, så håper inderlig at han har lagt på seg nå i helgen. Vi har slitt litt med ammingen, da han er så liten og sløv. Han har også et snev av gulsott, noe som også er med på å gjøre han litt sløvere. Litt slitsomt å drive å vekke han hele tiden når man ammer, men vi skal nok komme oss igjennom det. Etter noen tårer og hormoner i sving, ser jeg nå heldigvis litt lysere på at dette skal vi klare. Det eneste som skjer er jo bare at jeg må gi han litt tillegg samtidig som jeg fortsetter å amme, og det er vel ikke verdens undergang? Lykke til dere alle som enda ikke har født, og også til dere andre som fikk et juni-barn istedet for! Nå takker jeg for meg, for denne gang ihvertfall!!! Klem Hilde Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5462685-jeg-har-ogs%C3%A5-f%C3%B8dt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malita Skrevet 25. juni 2006 #2 Del Skrevet 25. juni 2006 Gratulere så mye Hilde. Du er heldig som her det hele unnagjort. Jeg går fremdeles her å ruger, men nå nærmer det seg veldig. Ivertfall bare 6 dager igjen til termin. Lykke til i fremtiden sammen med familien din. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5462685-jeg-har-ogs%C3%A5-f%C3%B8dt/#findComment-5462820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AngelBM *6.juli* Skrevet 25. juni 2006 #3 Del Skrevet 25. juni 2006 Gratulerer så masse til deg også!!!! Lykke til med fremtiden og nyt livet med den lille gutten din!! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5462685-jeg-har-ogs%C3%A5-f%C3%B8dt/#findComment-5463078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
j1980 Skrevet 25. juni 2006 #4 Del Skrevet 25. juni 2006 Grattis!!! Jaja, så gutten kom litt tidlig..men,men...sånn er det;) Går her og ruger enda jeg oxo, og er VELDIG fødeklar...er så lei atte fy! Kom 10 dager tidligere med første mann, så eg håpa att eg snart kan få slippe til på føden. Gutten min e fødd på fullmåne..og det e jo dei som seier att månen kan spille ein viss rolle. La oss håpe på det, for månen er full idag.....*kremt* hehe.... Uansett lykke til med lille Levi:)) Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5462685-jeg-har-ogs%C3%A5-f%C3%B8dt/#findComment-5463486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. juni 2006 #5 Del Skrevet 25. juni 2006 Gratulerer så mye, kos dere masse med nurket deres. Ammingen og spisingen kommer nok i gang ordentlig hvert øyeblikk skal du se:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5462685-jeg-har-ogs%C3%A5-f%C3%B8dt/#findComment-5463498 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkelig gravid trønder t 23/3 Skrevet 25. juni 2006 #6 Del Skrevet 25. juni 2006 Hei!! Såg noen som hadde skrevet at det var fullmåne i dag... D stemmer desverre ikke, d e nymåne i dag ikke fullmåne. neste fullmåne er 11.juli!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5462685-jeg-har-ogs%C3%A5-f%C3%B8dt/#findComment-5463908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå