Anonym bruker Skrevet 25. juni 2006 #1 Skrevet 25. juni 2006 gir dere litt i tillegg til den grøten de får da eller?eller kan man gi full porsjon med en gang?Ellers blir det jo lite med tanke på at de er vant med fulle porsjoner...
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 25. juni 2006 #2 Skrevet 25. juni 2006 Her begynte vi med maisgrøt når han var 6 mnd og økte gradvis opp i full posjon, når han var ca 7,5 mnd gikk vi over til grøt med gluten (full porsjon med en gang). Det viktigste er at en introduserer gluten mens du fremdeles ammer, hvis du har mulighet til å amme naturligvis. Husker jeg lurte på det samme som deg når jeg gikk over til grøt med gluten men tok sjansen på full porsjon med en gang siden jeg ammet og han hadde vent seg til fast føde.
Tirilille Skrevet 25. juni 2006 #3 Skrevet 25. juni 2006 Jeg ga maisgrøt til å begynne med som første måltid. Når behovet for måltid nr to meldte seg, begynte jeg med hvetegrøt. Startet med noen teskjeer og økte på etterhvert. Full porsjon etter 5-6 dager, tror jeg.
Crazywoman Skrevet 25. juni 2006 #4 Skrevet 25. juni 2006 Vi begynnte også først med maisgrøt. Hun var da 4 mnd. Når hun var 5,5 mnd startet vi med havregrøt for 4 mnd. Nå er vi over på havregrøt med banan etc for 6 mnd og har fått beskjed fra ernæringsfysiolog at det er helt greit å begynne med gluten grøt. Det er bare å ta det gradvis enten du ammer eller ikke:)
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2006 #5 Skrevet 25. juni 2006 Vil anbefale deg å IKKE gi full prosjon med en gang! Begynn med bare en teskje å øk gradvis, og så lar du heller babyen spise seg mett på den grøten den er vant med. Dette pga faren for å utvikle glutenallergi. Særlig viktig dersom det er noen som har cøliaki i slekta da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå